Handbol

N’Guessan salva el mur

Mundial. Un gol de falta del lateral blaugrana a l’últim segon signa l’empat entre França i Alemanya en un duel de màxima intensitat a Berlín

El blau­grana Timot­hey N’Gues­san, amb una fue­tada de falta a l’últim segon, va sig­nar les tau­les (25-25) entre Ale­ma­nya i França, i va posar l’epíleg a un par­tit espec­ta­cu­lar i de màxima inten­si­tat en el Mer­ce­des-Benz Arena de Berlín. Tot i trac­tar-se d’un par­tit de la ronda pre­li­mi­nar del mun­dial, els dos equips eren cons­ci­ents del que s’hi juga­ven amb vista a la fase prin­ci­pal de la com­pe­tició i van esprémer tot el seu poten­cial sobre la pista. El duel va ser un inter­canvi de cops, molt igua­lat, tot i que el con­junt local va manar durant la major part del par­tit. De fet, sem­blava que la victòria no se li esca­pa­ria quan una cano­nada de Wiede va entrar per tot l’escaire i va dei­xar França a dos gols (25-23) i un juga­dor menys per la segona exclusió de Dipanda, amb només 3 minuts de joc. Els Experts, però, no van defa­llir. Ken­tin Mahe, autor de 9 gols i un dels juga­dors més deter­mi­nants del par­tit, reta­llava diferències de penal. Gerard va fer una atu­rada des­co­mu­nal, però els ner­vis es nota­ven sobre la pista i tots dos equips van come­tre erra­des. N’Gues­san va fer una falta en atac, l’equip ale­many no va saber rema­tar la feina, i amb una pèrdua de pilota va donar vida al con­junt bleu. El late­ral blau­grana, que havia fet un par­tit més aviat dis­cret, es va aca­bar con­ver­tint en l’heroi final.

En la posada en escena, Didier Dinart va con­fiar en els qua­tre juga­dors del Barça –Cedric Sor­haindo, Ludo­vic Fàbre­gas, Dika Mem i Tim N’Gues­san– en el set ini­cial, però l’aposta no va durar gaire. El pivot de Banyuls de la Marenda va ser exclòs pràcti­ca­ment en la pri­mera acció, i Sor­haindo es va fer una lesió a la cama dreta als 7 minuts i mig de joc. En els pri­mers 20 minuts les defen­ses es van impo­sar al joc d’atac (5-5). L’entrada en pista de Wiede va apor­tar més dina­misme al balanç ofen­siu germànic, que va poder obrir una petita escletxa en el resul­tat (10-7). França va repli­car gràcies a Fàbre­gas, que va tro­bar espais des de la segona línia i va tan­car el pri­mer acte amb un par­cial de 12-10. En la segona part es va man­te­nir l’estira-i-arronsa fins a l’empat final entre dos dels can­di­dats al títol mun­dial.

Al Royal Arena de Copen­ha­gen, Dina­marca i Noru­ega con­ti­nuen la seva marxa tri­om­fal. Ahir van superar, res­pec­ti­va­ment, Àustria (17-28) i Xile (41-20) i demà (20.15 h) s’enfron­ta­ran per resol­dre el pri­mer lloc del grup C.

El Brasil, a prop de la segona fase

La selecció brasilera va fer un pas molt important per accedir a la segona fase del mundial després d’una victòria molt ajustada contra Rússia (23-25). El porter del Fraikin Granollers Bombom Almeida, amb 11 aturades i un 46% d’efectivitat, i el blaugrana Thiagus Petrus en tasques defensives van tornar a tenir un paper determinant en un equip que tancarà la primera fase demà contra Corea. El lateral del Dunkerque Haniel Langaro, a qui es vincula amb el Barça a partir del curs vinent, va anotar 6 gols. En aquest mateix grup (A), Sèrbia va obtenir el primer triomf del campionat a costa de Corea (29-31), i en el grup C (Herning) la Tunísia de Toni Gerona es jugarà demà l’accés a la segona fase contra Àustria després de la victòria contra l’Aràbia Saudita (20-24).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)