Indicis en sentit positiu
Fórmula 1. Tot i que ahir la FIA havia de tancar el calendari i no hi ha un acord signat amb el Circuit de Barcelona-Catalunya, Chase Carey sondeja els equips per a un 2020 amb 22 curses
La renovació del contracte entre el circuit de Barcelona-Catalunya i la fórmula 1, com a mínim per a l’any 2020, acabarà sent un fet si els indicis que han arribat en les últimes hores es confirmen. L’última pista que parla a favor de la inclusió de la cursa catalana és que el cap de setmana passat a Hockenheim, Chase Carey –el màxim executiu de Liberty, promotor de la F-1– ja hauria començat a sondejar els representants dels equips sobre l’eventualitat d’un calendari amb 22 curses, una més de les anunciades inicialment. I, tot i que aquests contactes s’haurien fet a Alemanya, enlloc ha transcendit que fos justament per salvar la cursa teutona, que tot Alemanya considera perduda. De fet l’edició d’aquest diumenge ja la va salvar el patrocini de Mercedes, en el seu 125è aniversari.
Que no hi hagi anunci oficial de l’acord no seria, en principi, una bona notícia. En les pròximes hores la federació internacional (FIA) ha de publicar una primera versió del calendari amb, com a mínim, el nombre de grans premis i la seva ubicació. De fet, el termini es tancava ahir. Però la pel·lícula és més complicada.
Liberty s’ha acabat convencent que la manera més lògica d’incrementar els ingressos i fer créixer el campionat sense oferir espectacles depriments com les grades buides d’alguns grans premis extemporanis és ampliar el calendari. Aquest criteri, però, topa amb l’oposició dels equips, que no es volen moure dels 21 grans premis i tenen documentat que així ha de ser. Amb Holanda i el Vietnam confirmats i Mèxic virtualment, per mantenir el calendari de 21 s’hauria de prescindir d’Alemanya i Catalunya. El que ha fet Liberty és tancar de facto un calendari de 21 curses i, a última hora, plantejar que si el gran premi que cap dels equips voldria perdre (Catalunya) s’ha de mantenir en el calendari, el campionat haurà de ser de 22 per respectar els compromisos adquirits anteriorment. L’altra solució seria despenjar Mèxic, que no ha signat.
Els equips –i la majoria de pilots– ja van donar suport al maig a la continuïtat del GP català. La pista de Montmeló és el marc dels tests d’hivern –els equips prefereixen fer-los a Europa per proximitat a les seves factories i, dins del Vell Continent, en una zona de clima prou benigne al febrer– i, a més, el Circuit de Barcelona-Catalunya gaudeix d’un guanyat prestigi entre els enginyers, que consideren que el seu traçat, tipologia variada de revolts i càrrega aerodinàmica que exigeix és un banc de proves ideal per ajustar els paràmetres dels monoplaces perquè siguin competitius la resta de la temporada.
Per un any
Excepte sorpresa majúscula, l’acord entre Catalunya i Liberty seria només per a l’any 2020 i permetria planificar més bé les estratègies de totes dues parts per subscriure una ampliació per més temps que, en tot cas, no serà fàcil ni barata. En el cas del circuit, l’accionista majoritari (la Generalitat) té la idea d’elaborar un pla estratègic per als pròxims anys. Això demostra que, d’una banda, considera que el circuit i la F-1 són una prioritat de país i, de l’altra, exigeix molta cintura política per involucrar-hi altres actors institucionals, que és el seu objectiu. L’edició del 2020 seria la 30a consecutiva que es disputaria al traçat del Vallès.
ESTRATÈGIA
La clau perquè els equips acceptin un GP més és que aquest sigui el de CatalunyaNotícies
Diumenge,17 novembre 2024