Handbol

CARLOS VIVER

SELECCIONADOR ESPANYOL FEMENÍ

“La família també em pregunta si renovaré”

“El més important és el projecte esportiu. Sembla que les dues parts estan contentes, però encara no n’hem parlat”

“Els Jocs són en el nostre full de ruta i és il·lusionant ja estar classificat per a l’europeu i el mundial”

Seria just que donessin una invitació europea al Granollers per la bona feina que han fet a la Challenge Cup

Car­los Viver (Gra­no­llers, 1973) exer­ceix com a selec­ci­o­na­dor espa­nyol d’hand­bol des del març del 2017, quan encara ocu­pava la ban­queta del BM Gra­no­llers, el seu club de tota la vida. Al desem­bre va con­duir el com­bi­nat esta­tal fins al sub­cam­pi­o­nat mun­dial a Kuma­moto, però li que­dava pen­dent el preolímpic de Llíria, que es va haver de sus­pen­dre just quan la pandèmia del coro­na­vi­rus va irrom­pre amb més virulència a Espa­nya. Ara està pen­dent de la reno­vació –el con­tracte se li acaba a finals d’agost– amb vista a un pròxim curs ple de cites il·lusi­o­nants.

Com porta el con­fi­na­ment?
En la pri­mera part, com que el cos tècnic de la selecció havíem estat molt temps fora de casa, ens ho vam pren­dre rela­ti­va­ment bé. Ara, i sobre­tot els dies de bon temps, ja s’està fent més llarg. Per sort, tant en el meu entorn com en el de la meva dona tots estan més o menys bé.
Al com­bi­nat espa­nyol hi ha selec­ci­o­na­des que juga­ven a la divisió d’honor, però també a França, Ale­ma­nya, Hon­gria i Roma­nia. Estan pas­sant bé el con­fi­na­ment?
Física­ment, estan totes bé. En el moment en què la pandèmia va arri­bar a Espa­nya estàvem amb el pro­jecte 20-21, pre­pa­rant el preolímpic. La majo­ria de juga­do­res ja esta­ven per aquí i han pogut pas­sar el con­fi­na­ment a casa perquè mol­tes lli­gues s’han suspès. En aquest sen­tit, l’única que va tenir mala sort va ser l’Alícia Fernández, que s’estava recu­pe­rant d’una lesió i va haver d’anar a Roma­nia per pas­sar la revisió mèdica, i ja es va haver de que­dar allà.
Reno­varà com a selec­ci­o­na­dor espa­nyol?
Aquesta pre­gunta també me la voldrà fer la família, i jo mateix. Amb aquesta situ­ació, encara no hem tro­bat el moment per asseure’ns i par­lar-ne. La sen­sació és que la fede­ració està con­tenta del nos­tre tre­ball. És lògic pen­sar que si les dues parts estan con­ten­tes les coses aca­bin bé, però poca cosa més puc dir ara. A mi sem­pre m’ha interes­sat el pro­jecte espor­tiu, i la qüestió és apun­ta­lar-lo.
Par­lant del pro­jecte espor­tiu, suposo que la idea seria man­te­nir la tri­pleta valle­sana, amb Robert Cuesta de pre­pa­ra­dor físic i Vicente Álamo com a pre­pa­ra­dor de por­te­res, a més del valencià José Igna­cio Pra­des de segon.
En aquest aspecte hem tre­ba­llat molt a gust des del pri­mer dia. Ens ente­nem molt bé, tenim una meto­do­lo­gia de tre­ball en què tots ens movem bé i per des­comp­tat si con­ti­nuo com a selec­ci­o­na­dor una de les parts impor­tants del pro­jecte és con­so­li­dar aquest cos tècnic.
Va ser una de les claus de l’èxit en el mun­dial?
Al cos tècnic hi ha molt bon rot­llo, però al final els resul­tats sem­pre són el fruit del tre­ball de les juga­do­res. I el cos tècnic és més extens. El for­men mol­tes per­so­nes, perquè també hi ha els met­ges, la dele­gada, l’ambai­xa­dora, la cap de premsa. Som entre deu i onze per­so­nes, cadas­cuna amb la seva feina. Les juga­do­res van fer un gran tre­ball previ al mun­dial, i ja es va veure que el grup estava molt impli­cat. Eren cons­ci­ents de la res­pon­sa­bi­li­tat, tenint en compte que hi havia les pla­ces olímpi­ques i preolímpi­ques en joc.
Ja ha pas­sat mig any. Com ho valora, vist amb pers­pec­tiva?
Nosal­tres sem­pre pre­pa­rem els grans cam­pi­o­nats per fer un gran paper i ales­ho­res la com­pe­tició et posa al teu lloc. Quan vam començar amb el cos tècnic, el fet de poder anar a uns Jocs era un dels objec­tius mar­cats en el full de ruta de la selecció i allí era la nos­tra última opor­tu­ni­tat d’anar als preolímpics. No sé si l’èxit va arri­bar abans d’hora, però sí que va arri­bar en un moment molt neces­sari. L’equip va estar bé en el moment ade­quat. Lògica­ment ens hau­ria agra­dat tenir més bons resul­tats en euro­peus i mun­di­als ante­ri­ors, però el mun­dial de Kuma­moto, amb els Jocs a l’horitzó, era bàsic.
En el mun­dial, Eli Cesáreo va ser l’única cata­lana a l’equip. Té més juga­do­res cata­la­nes a l’agenda amb vista a futu­res con­vo­catòries?
Des del setem­bre de l’any pas­sat hem tin­gut vint acti­vi­tats, entre el pro­jecte 20-21 i d’altres, i hem tre­ba­llat amb més de 70 juga­do­res, mol­tes d’elles cata­la­nes i, per tant, totes estan a l’entorn de la selecció. Lògica­ment no totes poden arri­bar de cop, perquè per als grans cam­pi­o­nats només en podem triar setze, però hi ha diver­ses juga­do­res cata­la­nes de nivell que són a l’entorn de la selecció, per des­comp­tat.
Déu-n’hi-do les com­pe­ti­ci­ons que l’espe­ren el curs vinent: l’euro­peu de Noru­ega i Dina­marca, el preolímpic de Llíria, espe­rem que els Jocs de Tòquio, i el mun­dial de Gra­no­llers.
És molt il·lusi­o­nant ja estar clas­si­fi­cat per a dos grans esde­ve­ni­ments com són l’euro­peu i el mun­dial, i pen­dents del que pugui pas­sar en el preolímpic. Aquest aspecte ens per­met pre­pa­rar les com­pe­ti­ci­ons no amb tran­quil·litat, però sí amb una mica de consciència de tot el que tenim al davant i estar con­tents amb tot el tre­ball que s’està por­tant a terme.
L’ajor­na­ment dels Jocs els ha bene­fi­ciat o els ha per­ju­di­cat?
És molt difícil fer aquesta valo­ració a pri­ori. Hi ha juga­do­res que estan en una franja d’edat que pot­ser podrien pen­sar en dei­xar la selecció, però poden aguan­tar per­fec­ta­ment una tem­po­rada més. De totes mane­res, penso que no ens afecta molt perquè hem anat fent un canvi gene­ra­ci­o­nal del grup, tra­ient el lloc específic de la por­te­ria, i la majo­ria de posi­ci­ons estan cober­tes per juga­do­res que encara tenen molt recor­re­gut. El que importa, en tot cas, és clas­si­fi­car l’equip per als Jocs.
La seva tra­jectòria està molt vin­cu­lada al BM Gra­no­llers. Després de l’abrupta sus­pensió de la Cha­llenge Cup quan s’havia arri­bat a les semi­fi­nals, veu­ria lògic que l’EHF li atorgués una invi­tació per al curs vinent a l’equip femení?
Per des­comp­tat. El que ha pas­sat aquest curs ha estat molt dràstic i surt de la nor­ma­li­tat. S’ha de ser con­seqüent i inten­tar ser just amb els clubs que han tre­ba­llat bé durant el curs i que no han pogut tenir el premi final.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)