La UFEC i la UBAE uneixen la seva divisió de fitnes sota la marca Eurofitness
Fitnes i salut. Volen potenciar la seva posició al sector i afrontar l’impacte per la crisi del coronavirus
La Unió de Federacions esportives de Catalunya (UFEC) i la Unió Barcelonina d’Associacions Esportives (UBAE), han unit les seves divisions de fitnes sota la marca Eurofitness per tal de potenciar la seva posició en el sector, créixer i afrontar l’impacte de la crisi del coronavirus. Amb aquesta unió assoliran la quarta posició com a operadors concessionals en tot l’estat espanyol. Les cadenes de clubs esportius Uesports i Eurofitness es fusionen en una sola marca sota la denominació d’Eurofitness, amb la que els operadors gestionaran un total de 23 instal·lacions.
L’aliança de la UFEC i la UBAE significarà més fortalesa dins el sector, més capacitat operativa, eficàcia i eficiència en la gestió i més recursos. Per fer-ho possible, les entitats compartiran recursos humans i tecnològics i ampliaran la seva oferta d’activitat física, fitnes, salut, benestar i formació. El president de la UFEC, Gerard Esteva, ha explicat: “Som una entitat sense ànim de lucre que treballa per aconseguir més recursos i invertir-los en federacions esportives i clubs de casa nostra”, i també ha afegit: “Aquesta fusió és una oportunitat per fer més fortes les nostres entitats esportives que estan patint molt amb la crisi de la COVID-19, i mantenir la seva viabilitat en el futur”. El secretari general d’UBAE-Eurofitness, Rafel Niubó, ha assegurat que “amb aquest acord, unim també la nostra experiència i fortalesa en la gestió del fitnes, la salut i la formació per millorar la vida de les persones”, i també ha precisat: “Som dues entitats que cada any fem un balanç social, esportiu i econòmic”.
60.000 abonats
La UFEC gestiona deu centres esportius en diferents poblacions de Catalunya, quatre a Barcelona, dues a Sabadell, i una a Alella, Arenys de Mar, Salt i Sant Celoni. La UBAE per la seva part té tretze clubs repartits per Barcelona, Badalona, Sant Cugat, Mataró, A Coruña, Szczecin (Polònia) i Ljubliana (Eslovènia). Entre les dues cadenes sumen més de 60.000 abonats.
En el sector del fitnes, les dues entitats també estan desenvolupant una nova línia de negoci que serà un marketplace virtual amb l’esport com a motor. Aquesta nova proposta estarà basada en una oferta personalitzada d’activitat física, serveis de salut i formació a preus assequibles, i estarà dirigida a tot el mercat de parla hispana.
Els dos operadors ja són socis i accionistes de la universitat Euncet Business School, un centre adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya, que ofereix actualment tres graus oficials en modalitat presencial i semipresencial, un d’ells en Ciències i Tecnologies Aplicades a l’Esport i el Fitness; dos màsters universitàris; un màster executive MBA; i quatre màsters executive amb una oferta modular de catorze postgraus. Actualment la universitat té 1.300 alumnes que desenvolupen la formació en dos campus, a Terrassa i a Barcelona.