Maratons a la carta
Atletisme. La marató de Barcelona serà virtual, gratuïta i es podrà córrer on es vulgui, d’una tirada o per etapes, entre el 8 i el 15 de novembre
L’Institut Barcelona Esports i l’empresa adjudicatària de la marató, UTE ASO/RPM, no han volgut que la ciutat es quedés òrfena de la mítica cursa dels 42,195 km durant el 2020 i han apostat per l’anomenada Marató Virtual 42/7 (42 quilòmetres en 7 dies). En definitiva, vindrà a ser una marató a la carta perquè serà gratuïta i es podrà córrer des d’on es vulgui, quan es vulgui, dins la setmana del 8 al 15 de novembre, i de la manera que es vulgui, tota d’una tirada o per etapes. En temps de pandèmia, la iniciativa no és nova i ja han adoptat fórmules similars altres grans maratons com la de Boston, la de Nova York o la de València, que tindrà una part presencial per a atletes d’elit i una de virtual per als corredors populars, tot i que a diferència de Barcelona no serà gratuïta. De fet, a la capital catalana ja es va posar en pràctica a la cursa de la Mercè, en què els participants tenien l’alternativa de córrer de forma presencial o virtual, el cap de setmana del 19 i 20 de setembre.
Per inscriure’s, els participants s’hauran de crear un compte gratuït a VRace by Sport Heroes. Ahir a la tarda ja s’havia superat àmpliament el miler d’inscrits. Com en altres edicions, la marató també tindrà un vessant solidari i els participants podran col·laborar en alguns dels reptes que apareixen a través de la plataforma de micromecenatge Migranodearena. En aquest cas la novetat serà que els corredors podran adquirir una medalla personalitzada que s’enviarà gravada amb el nom i el temps total dels 42,195 km. El record costarà 5 euros i l’organització donarà un euro de cada medalla a La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, que aquest any es destina a la investigació sobre la Covid-19.
El comissionat d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona, David Escudé, explica la importància de mantenir la marató en aquesta edició, tot i les circumstàncies excepcionals del moment: “Sabem que estem vivint moments molt difícils però no ens volem resignar, volem continuar fent que Barcelona es mogui, que estigui activa amb totes les mesures de seguretat. No ens resignàvem que la marató del 2020 se suspengués de manera definitiva, així que hem treballat les últimes setmanes amb la direcció tècnica de la cursa per fer possible, aquest any també, una marató absolutament diferent però al cap i a la fi una marató.”
Nova imatge
Paral·lelament, l’organització ja treballa per a l’edició del 2021, que presentarà nombroses novetats, començant per la data, ja que es trasllada del mes de març al 7 de novembre. L’Institut Barcelona Esports i UTE ASO/RPM continuen apostant perquè els corredors populars visquin una experiència màgica, per rebaixar els temps dels atletes d’elit i per l’espectacularitat d’una renovada zona de sortida i d’arribada. D’altra banda, també s’ha renovat la imatge corporativa de la cursa, amb una tipografia molt identificativa de la ciutat i inspirada en les quadrícules del pla d’Ildefons Cerdà.