Tennis

Badosa venç Bogdan en una marató i ja és als vuitens de final de Roland Garros

Paula Badosa, la 33a cap de sèrie, s’ha rei­vin­di­cat a Roland Gar­ros amb un tri­omf molt i molt tre­ba­llat con­tra la per­sis­tent roma­nesa Ana Bog­dan (102a) per 2-6, 7-6 (4) i 6-4 en 2h i 51 minuts d’intensa bata­lla i iguala els vui­tens de final del 2020, el seu sos­tre en el tor­neig. La de Begur, que ha sal­vat una pilota de par­tit en conta en el segon set, llui­tarà per una plaça en els quarts de final davant de la txeca Marketa Von­drou­sova (20).

L’empor­da­nesa, que du vuit tri­omfs seguits comp­tant els cinc que va sumar gua­nyant el títol a Bel­grad, ha arren­cat amb empenta amb un break en el pri­mer joc i ha sege­llat el 2-0 al ser­vei, un miratge. Ha per­dut els sis jocs poste­ri­ors davant d’una rival molt ràpida que ho tor­nava tot i amb un revés cre­uat a dues mans molt perillós. En el segon set duia un 5-3 favo­ra­ble que ha mal­ba­ra­tat i encara bo que ha sal­vat la pilota de par­tit que ha tin­gut en con­tra en l’onzè joc amb 5-6 i ha forçat el tie-break. Ha començat mala­ment el des­em­pat amb un 0-2 en con­tra i una doble falta. Però amb 5 punts seguits s’ha res­ca­ba­lat i molt agres­siva en els seus dos últims ser­veis ha forçat el ter­cer par­cial (7-4). Bog­dan, que sem­blava més ben adap­tada a la humi­tat cada cop més accen­tu­ada que alen­tia el joc pel pes de les pilo­tes, ha con­ver­tit el seu sisè tren­ca­ment (6/10) en el ter­cer joc del ter­cer acte. La de Begur ha sal­vat el moment crític amb un con­tra­break (4/18) –2-2–, però ha per­dut de nou el ser­vei i en blanc (2-3) i no ha fet mal res­tant (2-4). Altre cop engres­cada, Badosa ha tret el puny amb un cinquè tren­ca­ment (5/21) cele­brat a crits (4-4) i ha sal­vat el torn de ser­vei amb penes i tre­balls desac­ti­vant tres pilo­tes de break de Bog­dan (5-4). Amb la inèrcia posi­tiva, ha tan­cat el par­tit amb una res­tada de dreta paral·lela majes­tu­osa.

La sor­presa de la jor­nada en el qua­dre femení l’ha pro­ta­go­nit­zat la russa Anas­ta­sia Pav­liut­xenkova (31), que s’ha des­fet de la bie­lo­russa Aryna Saba­lenka (3) per 6-2, 2-6 i 6-0. Amb Ash­leigh Barty (1) reti­rada per pro­ble­mes físics quan per­dia con­tra la polo­nesa Magda Linette, i la japo­nesa Naomi Osaka (2) també fora, el tor­neig s’ha que­dat sense les tres pri­me­res cap de sèrie, absències que donen més marge a les sor­pre­ses. Això sí, la nord-ame­ri­cana de 39 anys Serena Willi­ams (7) camina ferma i ha superat la seva com­pa­tri­ota de 27 anys Dani­e­lle Collins –semi­fi­na­lista de l’obert d’Austràlia 2019–per 6-4 i 6-4. Jugarà davant de la russa Ielena Ribakina.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)