Torna la mítica Sydney-Hobart, la regata de l’infern
La 76a edició de la mítica Rolex Sydney-Hobart, amb un recorregut de 628 milles nàutiques (1.164 km) entre el port australià i la capital de Tasmània, començarà diumenge i reunirà a 95 embarcacions en una edició especial perquè l’any passat no es va disputar per primer cop en tota la seva història. La regata és més oberta que mai per l’absència del Comanche, que té el rècord de la prova i dels Wild Oats, nou vegades guanyador, en diverses edicions amb el català Joan Vila a bord, la darrera el 2018. El Law Connect (exInfoTrack) australià de Christian Beck, és el principal favorit junt al Dovell100 Scallywag de Hong Kong de Seng Huang Lee, patronejat per l’australià David Witt, amb una tripulació internacional foguejada en la Volvo Ocean Race. El Reichel&Pugh100 Black Jack (YC Mónaco) del australià Peter Harburg, capitanejat per Mark Bradford, –vencedor el 2009–, tercer el 2017 i segon en 2018, tanca la llista de favorits.
La denominació de regata de l’infern prové del fatídic 27 de desembre de 1998, quan una forta turmenta, amb vent de més de 100 km/h i onades de 10 a 15 metres, va assotar la flota en el temible estret de Bass, que separa Austràlia de Tasmània. El balanç va ser de sis tripulants morts, set embarcacions abandonades, cinc d’enfonsades. De les 117 embarcacions que van iniciar la regata, només 44 van arribar a Hobart. La intervenció dels serveis de rescat de la marina i de salvament marítim australians van evitar una tragèdia major.