Més esport

El títol està molt obert

Quartararo defensarà el número 1 de la seva Yamaha, però Bagnaia i la seva Ducati, Mir amb la Suzuki i el mateix Marc Márquez i la renovada Honda presentaran la seva candidatura, amb les Aprilia i les KTM a l’expectativa

La tem­po­rada de MotoGP comença demà amb els pri­mers entre­na­ments lliu­res del GP de Qatar, diu­menge es dis­putà la pri­mera cursa al cir­cuit de Losail, i s’ini­cia la lluita pel títol de campió. Tot sem­bla indi­car que serà molt oberta i amb diver­sos aspi­rants a con­que­rir el número 1 que estrena Fabio Quar­ta­raro en la seva Yamaha. El francès va gua­nyar el títol mun­dial l’any pas­sat i el vol reva­li­dar, però Fran­cesco Bag­naia, que el va inqui­e­tar fins a les últi­mes cur­ses amb la seva Ducati, i Joan Mir –campió el 2020–, que va aca­bar ter­cer amb la Suzuki, inten­ta­ran impe­dir-ho. Les Ducati van gua­nyar el títol mun­dial de mar­ques i el d’equips amb el Ducati Lenovo –Fran­cesco Bag­naia segon i Jack Miller quart–, i en aquesta ocasió s’han fixat l’objec­tiu de con­que­rir també el de pilots.

En aquesta tem­po­rada s’haurà de tenir molt en compte Marc Márquez, que després de dues cam­pa­nyes amb lesi­ons i pro­ble­mes ha tor­nat dis­po­sat a llui­tar per les pri­me­res pla­ces i pel títol amb la seva nova Honda. El cer­verí ja ha avi­sat que pot­ser és veurà un altre Marc, després d’haver superat la seva lesió a l’espat­lla i els pro­ble­mes de visió, però que també llui­tarà per estar al davant i gua­nyar. El vuit vega­des campió mun­dial i el seu com­pany d’equip, Pol Espar­garó, s’han mos­trat fia­bles i força ràpids en els tests que s’han fet en la pre­tem­po­rada i han estat al davant. Marc Márquez vol tor­nar al pri­mer pla i sem­bla que l’Honda ha pro­gres­sat ade­qua­da­ment per tor­nar a les pla­ces de podi.

Con­ti­nuen a la gra­e­lla els sis pilots cata­lans de l’any pas­sat a MotoGP. A banda dels dos pilots ofi­ci­als d’Honda, l’equip Apri­lia també tindrà dos cata­lans en el seu equip: Aleix Espar­garó, que va bri­llar en força oca­si­ons l’any pas­sat, i Mave­rick Viñales, que ja està molt més inte­grat a l’equip i a la moto que en les últi­mes cur­ses de la tem­po­rada pas­sada. Àlex Rins inten­tarà ser més regu­lar que l’any pas­sat amb la seva Suzuki, men­tre que Àlex Márquez con­ti­nua en el segon equip d’Honda, amb la intenció de pujar un parell d’esgla­ons i inten­tar estar en més oca­si­ons en els punts.

Any I sense Valen­tino

Aquesta serà la pri­mera tem­po­rada de la màxima cate­go­ria sense Valen­tino Rossi a la gra­e­lla de sor­tida des de l’any 2000, en què va debu­tar en els 500 cc. L’italià, que es va reti­rar al final de la tem­po­rada pas­sada, no estarà sobre la moto, però con­ti­nuarà lli­gat al mun­dial de MotoGP, ja que ha fet un equip per com­pe­tir en la màxima cate­go­ria, el Moo­ney VR46, que tindrà com a un dels seus pilots el seu germà Luca Marini. En aquesta tem­po­rada hi haurà cinc pilots que s’estre­na­ran a MotoGP.

Arenas vol estar al davant en Moto2

Albert Arenas afronta la seva segona temporada en Moto2 amb ganes de fer un pas endavant i estar entre els millors. El gironí, campió mundial de Moto3 l’any 2020, continua en l’equip GasGas Aspar Team, però ha canviat la Boscoscuro, a la qual no es va adaptar l’any passat, per la Kalex que porten pràcticament tots els pilots de la graella. En la pretemporada Albert Arenas va demostrar que pot estar lluitant entre els deu millors. El segon català en Moto2 serà Jeremy Alcoba, que debutarà en la categoria. En Moto3 només hi haurà un català Xavier Artigas. i en MotoE Jordi Torres buscarà revalidar el títol i s’estrenara Marc Alboba.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)