Tennis

Badosa arrenca amb força i Serena cau a la primera

Tennis. Wimbledon. La de Begur recupera sensacions en un debut plàcid contra Chirico i la nord-americana no frena el pas del temps i les seqüeles d’un any d’inactivitat davant Tan

Paula Badosa (4) es va espol­sar els ner­vis i va debu­tat a Wim­ble­don amb un tri­omf sol­vent con­tra la nord-ame­ri­cana pro­ce­dent de la qua­li­fi­cació Louisa Chi­rico (236a de la WTA) per 6-2 i 6-1 en tan sols 56 minuts, una victòria meteòrica i sege­llada amb con­trol i bones sen­sa­ci­ons. La cata­lana va acre­di­tar el seu bon ser­vei i va gua­nyar un 72% dels punts amb el pri­mer. Badosa arri­bava a l’All England Club amb dub­tes després d’haver per­dut tot just començar en el tor­neig d’East­bourne en el seu pri­mer par­tit d’herba del curs con­tra una rival teòrica­ment prou infe­rior. Per això, haver ini­ciat el camí a l’All England Club amb fer­mesa és molt impor­tant per res­ca­ba­lar la seva moral. S’enfron­tarà a la roma­nesa Irina Bara, que va batre la fran­cesa Chloe Paquet per 6-2 i 6-4.

També va superar la pri­mera eli­mi­natòria amb molta faci­li­tat la polo­nesa i màxima favo­rita Iga Swi­a­tek (1), que va der­ro­tar per 6-0 i 6-3 la cro­ata Jana Fett i va sumar el seu 36è tri­omf seguit. Se les haurà amb la neer­lan­desa Les­ley Pat­ti­nama Kerk­hove (138a).

Serena Willi­ams, set cops cam­pi­ona i amb 23 títols de Grand Slam en el seu currículum, no va poder des­a­fiar amb 40 anys el pas del temps i l’efecte con­tra­pro­du­ent de les lesi­ons i va per­dre con­tra la fran­cesa de 24 anys Har­mony Tan (116a de la WTA) per 7-5, 1-6 i 7-6 (7) en una marató de 3 hores i 10 minuts en el seu retorn a les pis­tes després d’un any d’inac­ti­vi­tat.

Willi­ams no jugava pre­ci­sa­ment des de Wim­ble­don 2021. Tan hi debu­tava. Lenta i desu­bi­cada i evi­dent­ment sense ritme de com­pe­tició, Serena va fer patir d’entrada. Però ho va donar tot i va reac­ci­o­nar amb un break en la setena pilota en un inter­mi­na­ble segon joc del segon acte (2-0). La nord-ame­ri­cana, amb un ten­nis més recognos­ci­ble i orgull, va empa­tar (6-1) i va sal­var una pilota de par­tit amb 6-5 en el ter­cer acte. I fins i tot, a pesar d’un can­sa­ment visi­ble pels esbu­fecs, es va posar al davant (4-0) en el super tie-break.

LA DADA

36
triomfs
seguits acumula la número 1 del rànquing mundial, la tennista polonesa Iga Swiatek, campiona a Roland Garros.

LA PROTAGONISTA

Mai és fàcil ser favorita. Les rivals juguen amb molta desimboltura. En herba, a més, els jocs se te’n van ràpid
Paula Badosa
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)