Vela

Cent embarcacions de patí a vela faran una regata d’exhibició a Vilanova

Un cen­te­nar d’embar­ca­ci­ons de la classe patí a vela es con­cen­trarà, per fer una regata d’exhi­bició, del 15 al 17 de setem­bre, a Vila­nova i la Geltrú (Gar­raf), durant la pri­mera regata pre­li­mi­nar de la 37a Copa d’Amèrica Bar­ce­lona 2024 . L’objec­tiu és apro­fi­tar la regata més impor­tant del món per pro­mo­ci­o­nar aquesta classe d’embar­cació cata­lana amb una ini­ci­a­tiva que s’ha pre­sen­tat aquest dimarts a la seu del Club Patí Vela Bar­ce­lona.

A l’acte hi han assis­tit Grant Dal­ton, direc­tor gene­ral d’Amèrica Cup Event Bar­ce­lona, orga­nit­za­dora de la Copa Amèrica; Rafel Figue­rola, pre­si­dent del Club Patí Vela Bar­ce­lona; i repre­sen­tants de la ciu­tat amfi­tri­ona, com Gerard Delmás, pre­si­dent del Club de Mar Vila­nova; i Anna Ribera, regi­dora dEs­ports de l’Ajun­ta­ment de Vila­nova i la Geltrú. “Tot allò que sigui aju­dar a pro­mo­ci­o­nar la vela és un objec­tiu que des de la Copa d’Amèrica sem­pre ens hem fixat, i més amb una classe que té gran tra­dició a Cata­lu­nya i Espa­nya”, va afir­mar Dal­ton. “El patí català és una embar­cació que s’ha de con­ser­var, ja que és la base de futurs rega­tis­tes i acces­si­ble a tot­hom. Que siguin a Vila­nova al cos­tat dels nos­tres AC40 és tot un honor per a nosal­tres, pel que repre­senta per a la vela i l’impuls de aquest esport”, va afe­gir. El patí a vela, també cone­gut com a patí català, és una classe mono­tip de vela lleu­gera d’un sol tri­pu­lant que va néixer als anys 20 del segle pas­sat. Es tracta de cata­marà d’una sola vela de tipus mar­coni (tri­an­gu­lar) sense bota­vara i amb la pecu­li­a­ri­tat de no tenir timó ni orsa.

El govern de l’embar­cació es rea­litza amb el movi­ment i repar­ti­ment del pes del propi patró de llarg a llarg de la coberta del vai­xell i amb l’escota, que mana la vela. Té una eslora de 5,60 metres, una mànega d’1,60 metres amb un pal d’alu­mini de 6,80 metres i una superfície de vela de 12,60 metres qua­drats, amb un pes mínim de 89 kg. La seva estruc­tura és de fusta, encara que també es fabri­quen algu­nes uni­tats de fibra de vidre, i està for­mada per dos cascs o flo­ta­dors idèntics.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)