Natació

Ledecky guanya els 800 m lliure d’un mundial per sisena vegada consecutiva

Australià bat el rècord mundial del relleu 4x100 m lliure mixt

Katie Ledecky ha ampliat una mica més la seva lle­genda al gua­nyar els 800 m lliure del mun­dial de Fuku­oka (Japó) i acon­se­guir la meda­lla d’or en aquesta prova per sisena vegada de manera con­se­cu­tiva. La pri­mera va ser l’any 2013 a Bar­ce­lona, i després també va ser la cam­pi­ona mun­dial de 800 els anys 2015, 2017, 2019, 2022 i ara al 2023. Amb aquesta nova pri­mera posició la nord-ame­ri­cana, de 26 anys, ja suma 21 títols mun­di­als. Katie Ledecky ha gua­nyat amb 8:08.87 en una cursa que ha domi­nat des de l’inici i en la que en els pri­mers 400 m ha nedat per sota del rècord mun­dial. La xinesa Beng­jie Lee ha remun­tat en la segona mei­tat de la prova i ha estat la sub­cam­pi­ona amb 8:13.31, nou rècord d’Àsia, superant en els dar­rers cent metres a l’aus­tra­li­ana Ari­arne Tit­mus que ha aca­bat ter­cera amb 8:13.59, nou ràcord d’Oce­a­nia

El ter­cer rècord mun­dial de la jor­nada s’ha batut en el relleu 4x100 m lliure mixt en que Austràlia s’ha impo­sat amb 3:18.83 i ha superat l’ante­rior plus­marca que tenia el mateix equip aus­tralià des de l’any pas­sat amb 3:19.38. La segona plaça ha estat pels Estats Units amb 3:20.82.

Kay­lee McKe­own ha com­ple­tat un tri­plet històric amb el títol dels 200 m esquena i s’ha con­ver­tit en la pri­mera dona que en un mun­dial gua­nya els 50 m, els 100 m i els 200 m esquena. L’aus­tra­li­ana s’ha impo­sat amb 2:03.85 i ha superat a la nord-ame­ri­cana Regan Smith que ha estat segona (2:04.04) i ha com­ple­tat un tri­plet més marga, ja que ha estat la sub­cam­pi­ona en les tres pro­ves d’aquesta moda­li­tat.

L’aus­tralià Came­ron McE­voy ha estat l’home més ràpid del mun­dial al gua­nyar els 50 m lliure amb un gran regis­tre de 21.06, nou rècord d’oce­a­nia. Ha estat molt supe­rior als seus rivals i en només 50 m ha tret mig segon al segon clas­si­fi­cat, el nord-ame­ricà Jack Alexy que ha fet 21.57. El francès Maxime Grous­set ha gua­nyat el títol en els 100 m papa­llona amb 50.14, per davant del cana­denc Josh Liendo que ha aca­bat amb 50.34.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)