Atletisme

Primera prova superada

Els catalans Adel Mechaal i Esther Guerrero accedeixen amb solvència a les semifinals de 1.500 m que es disputen aquesta tarda

Adel Mec­haal i Est­her Guer­rero, els capi­tans de la selecció espa­nyola, van superar amb èxit el pri­mer sedàs dels 1.500 m del mun­dial. Tots dos van coin­ci­dir amb els grans favo­rits de la prova, el noruec Jakob Inge­brigt­sen i la kenyana Faith Kipye­gon, i van tenir una res­posta simi­lar en dues cur­ses que van ser pura selecció natu­ral. Tots dos seran avui, festa naci­o­nal de l’estat hon­garès, en les semi­fi­nals de la sessió de tarda (17.05 h les feme­ni­nes i 17.30 h les mas­cu­li­nes).

Con­tro­lant amb la mirada els seus rivals per la banda dreta, Mec­haal es va clas­si­fi­car en quart lloc en la pri­mera sèrie eli­mi­natòria (3:34.35) i va sege­llar l’accés a les semi­fi­nals amb suficiència. En una cursa amb un ritme prou exi­gent, el mig­fon­dista pala­mosí va anar de menys a més, va mani­o­brar amb encert per col·locar-se entre els millors al pas pels mil metres i va pro­gres­sar fins a la quarta plaça al toc de cam­pana. Inge­brigt­sen va vèncer amb 3:33.94.

En la sessió mati­nal, Est­her Guer­rero també va fer molt bona lec­tura de la cursa. Sota el ritme mar­cat per la plus­mar­quista mun­dial, Faith Kipye­gon, la dei­xe­ble de Joan Lle­o­nart es va moure pràcti­ca­ment sem­pre entre les sis pri­me­res, les pla­ces reser­va­des per acce­dir a la fase següent. En aquest cam­pi­o­nat no hi ha pla­ces de repesca per temps i les sis pri­me­res de cadas­cuna de les qua­tre sèries són les que acce­dien a les semi­fi­nals. Kipye­gon va mar­car els temps de pas pels 400 (1:07.43) i els 800 m (2:15.06), i a 200 metres per a la meta el tall de les sis millors ja estava pràcti­ca­ment fet. Amb la sisena plaça asse­gu­rada, Guer­rero no va voler forçar el ritme i va acre­di­tar 4:04.33. El tri­omf va ser per a Kipye­gon (4:02.62). “Serà un plaer ser a les semi­fi­nals. Ara a gau­dir, a inten­tar estar el més a prop pos­si­ble de les pri­me­res i a somiar”, va sen­ten­ciar la cata­lana.

Vicente, a 2 centímetres

En llar­gada, l’hos­pi­ta­lenca Maria Vicente va rubri­car un con­curs molt regu­lar (6,52, 6,49 i 6,59) i amb la cator­zena plaça es va que­dar a les por­tes d’acce­dir al grup de les dotze millors. La recor­dista cata­lana es va que­dar a només dos centímetres de la valen­ci­ana Fàtima Diame, que amb 6,61 m va mar­car el tall de la final. “Se m’ha que­dat una espina”, va asse­gu­rar Vicente, que se la podrà treure en tri­ple salt.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.