Atletisme

La Zurich Marató de Barcelona estrenarà circuit

Les obres a la plaça Espanya obliguen a fer canvis en el traçat que el pròxim 10 de març tindrà la sortida al Passeig de Gràcia i l’arribada a l’Arc de Triomf

Les obres pro­gra­ma­des a la plaça Espa­nya i roda­lies han obli­gat els orga­nit­za­dors de la 45a Zurich Marató de Bar­ce­lona a fer una sac­se­jada al cir­cuit, que tenia un traçat molt esta­bi­lit­zat amb el punt de sor­tida i arri­bada situat a l’avin­guda Maria Cris­tina entre les carac­terísti­ques Tor­res Vene­ci­a­nes. “Les obres ens obli­ga­ven a can­viar el recor­re­gut. Podríem haver-ho fet amb retocs i de forma pro­vi­si­o­nal, però després de divuit anys hem optat per can­viar el cir­cuit en pro­fun­di­tat perquè tin­gui un punt més de velo­ci­tat, sense dei­xar de pas­sar per alguns dels llocs més emblemàtics de la ciu­tat”, ha expli­cat el regi­dor d’Esports David Escudé. Segons els pro­mo­tors, la prova manté la seva essència i espe­rit i millora les seves pres­ta­ci­ons per acon­se­guir millors mar­ques amb un recor­re­gut més ràpid, més urbà, més cèntric i monu­men­tal. La nova sor­tida estarà ubi­cada al Pas­seig de Gràcia, entre Gran Via i Plaça de Cata­lu­nya, i l’arri­bada a l’Arc de Tri­omf. La pri­mera part de la prova tindrà un des­ni­vell acu­mu­lat una mica més ele­vat, però més benèvol que en el traçat ante­rior, i una segona part molt ràpida, amb un per­fil molt favo­ra­ble i amb una arri­bada icònica a l’Arc de Tri­omf. El nou traçat tindrà poques cor­bes, 33 (6 menys que l’ante­rior), i rec­tes llar­gues. La més extensa serà al car­rer València, de 4,9 km, entre els par­ci­als del 5è al 10è quilòmetre.

Un altre aspecte des­ta­cat és que per pri­mera vegada els par­ti­ci­pants podran córrer per l’avin­guda del Paral·lel en sen­tit des­cen­dent. Els últims dos quilòmetres, tan temuts a les edi­ci­ons ante­ri­ors, es con­ver­ti­ran ara en dos dels quilòmetres més ràpids de tot el cir­cuit. La dis­po­sició del recor­re­gut sobre el plànol de la ciu­tat per­met que els afi­ci­o­nats i acom­pa­nyants puguin assis­tir al pas de la prova des de diver­sos punts. La Zurich marató de Bar­ce­lona tran­si­tarà pel front marítim en el sen­tit invers al de les edi­ci­ons ante­ri­ors. En cas que el 10 de març bufi vent de garbí, l’habi­tual en aques­tes dates, els cor­re­dors el tin­dran a favor.

En l’ela­bo­ració d’aquest cir­cuit hi han con­tribuït un comitè d’experts for­mat per José Enri­que Muñoz, David Jiménez, Bep Solé, Ser­gio Here­dia i Nacho Cáceres. El mara­tonià, olímpic a Lon­dres 2012, ha anat des­gra­nant les carac­terísti­ques del nou recor­re­gut. Segons Cáceres, el nou cir­cuit, més enllà de les mol­tes vari­a­bles que con­flu­ei­xen en una marató, podria fer rebai­xar fins a un minut els regis­tres dels cor­re­dors d’elit.

Els 10 pri­mers quilòmetres (sor­tida, Eixam­ple, Aragó i València)

La sor­tida, al Pas­seig de Gràcia, entre la Gran Via i la Plaça Cata­lu­nya, serà molt àmplia, amb un pri­mer gir al quilòmetre i mig, la qual cosa evi­tarà embus­sos. Els par­ti­ci­pants tin­dran espai de sobres per córrer i tro­bar el seu ritme més ade­quat. Així es dis­pu­ta­ran els pri­mers 10 quilòmetres, entre els car­rers d’Aragó i València, amb petits des­ni­vells i major tendència a bai­xar que a pujar.

Del quilòmetre 10 al 15 (Sant Andreu, Meri­di­ana i Sagrada Família)

S’arriba al punt més ele­vat del cir­cuit. Tot i no ser remar­ca­ble, és la zona amb més des­ni­vell. Es passa pel dis­tricte de Sant Andreu per arri­bar a l’avin­guda Meri­di­ana i Car­rer Mallorca. Després de dei­xar enrere l’avin­guda Meri­di­ana, es pot regu­lar més el ritme al pas per la Sagrada Família.

Del quilòmetre 15 al 21 (Eixam­ple, cen­tre ciu­tat i mitja marató)

Es deixa enrere el car­rer Mallorca i es baixa per Calàbria fins a arri­bar a Gran Via per diri­gir-se al pas­seig de Gràcia. El fet de pas­sar nova­ment per la sor­tida, farà que aquesta zona esti­gui de ben segur molt con­cor­re­guda de públic. S’arri­barà al quilòmetre 20 i és pro­ba­ble que s’hagi de regu­lar abans de cobrir la mitja marató. En tot cas, a par­tir d’aquest moment el per­fil de la prova serà molt favo­ra­ble.

Del quilòmetre 21 al 27 (Paral·lel, Colom i Ciu­ta­de­lla)

Aquest tram és el més inno­va­dor. Es podrà córrer molt ràpid, sense gaire esforç. El per­fil és molt avan­tatjós amb dos quilòmetres de bai­xada a l’avin­guda del Paral·lel. Es pas­sarà per Colom per pren­dre rumb al Parc de la Ciu­ta­de­lla, un altre punt de gran ani­mació per la seva pro­xi­mi­tat a la línia de meta.

Del quilòmetre 27 al 31 (Front Marítim, Hotel Arts i Fòrum)

És un zona plana en què córrer a prop del mar pot supo­sar un plus just quan les for­ces poden començar a min­var.

Del quilòmetre 31 al 36 (Dia­go­nal, Torre Agbar i Fòrum)

A prop de la part deci­siva. Anada i tor­nada per l’avin­guda Dia­go­nal. Un fals pla, en què s’haurà de regu­lar en l’anada i repren­dre el ritme en la tor­nada.

Del quilòmetre 36 al 39 (Poble Nou i Vila Olímpica)

Un tram sen­zill i molt agraït de córrer més enllà de la càrrega de qui­lo­me­tratge abans d’afron­tar l’últim tram.

Del quilòmetre 39 als 42,195 (Marina, Sagrada Família, Plaça Cata­lu­nya i Arc de Tri­omf)

Fins arri­bar al quilòmetre 40 serà un punt com­pli­cat, però ni de bon tros és el Paral·lel. Els dos últims quilòmetres, amb l’Arc de Tri­omf a l’horitzó, seran la millor recom­pensa.

Més enllà del recor­re­gut, el direc­tor de la cursa Mauro Llo­rens també ha anun­ciat la incor­po­ració d’un nou patro­ci­na­dor a la marató, la marca espor­tiva ON.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.