Atletisme

Mechaal també aposta pel doblet al mundial de Glasgow

El migfondista palamosí, que ja estava inscrit en els 1.500 m, és repescat pel 3.000 m un cop comptabilitzades les baixes en el rànquing mundial

Ja és ofi­cial. Adel Mec­haal (Asics), doble campió esta­tal en 1.500 i 3.000 m a Ourense, també com­pe­tirà en aques­tes dues distàncies en el mun­dial en pista curta de Glas­gow, que es dis­puta entre l’1 i el 3 de març. El mig­fon­dista pala­mosí ja tenia gua­nyada la plaça en els 1.500 m i ahir, un cop ajus­tat el rànquing mun­dial amb altes i bai­xes, ha estat repes­cat per córrer també en els 3.000 m. Tot i que no entrava en els plans ini­ci­als, Mec­haal i el seu entre­na­dor Anto­nio Ser­rano no han vol­gut renun­ciar a aquesta plaça i afron­ta­ran el doble repte sense cap tipus de pressió, però sense renun­ciar a res. El pro­grama de l’atleta d’Asics a Glas­gow serà el següent: diven­dres a les 21.10 h sèries de 1.500 m; dis­sabte a les 21:40 h final de 3.000 m; i en cas d’haver-se gua­nyat la plaça diu­menge a les 22.30 h com­pe­ti­ria en la final dels 1.500 m.

Un cop ajus­tat el rànquing mun­dial, la Fede­ració Espa­nyola d’Atle­tisme ha obert la porta a nou atle­tes més de la llista ini­cial d’onze: Ser­gio López (60 m), Isa­bel Pérez (60 m), Eva San­ti­drián (400 m), Lorea Ibarzábal i Lorena Martín (800 m), Marta García i Agueda Marqués (3.000 m), Fatima Diame (llar­gada) i Ana Pele­teiro (tri­ple salt). A més de Mec­haal, ja esta­ven con­fir­mats ante­ri­or­ment les cata­la­nes Jaël Sakura Bestué (60 m), Est­her Guer­rero (1.500 m), Xènia Benach (60 m tan­ques) i Maria Vicente (pen­tatló).

Par­ti­ci­pació cata­lana al míting de Madrid

D’altra banda, la banyo­lina Est­her Guer­rero, que estava ins­crita ini­ci­al­ment en el míting de Madrid de diven­dres, hi ha renun­ciat i ha pre­fe­rit foca­lit­zar tots els seus esforços per arri­bar al millor nivell pos­si­ble al mun­dial de Glas­gow. Ahir va fer un entre­na­ment de qua­li­tat i diu­menge en té un altre de pro­gra­mat. Dels cinc mun­di­a­lis­tes cata­lans l’únic que demà com­pe­tirà a Madrid és la vila­fran­quina Xènia Benach (60 m tan­ques). També seran a la reunió que tanca el cir­cuit World Indoor Tour Zoya Nau­mov (800 m), Marina Martínez (1.500 m), i Aleix Pi i Artur Coll (perxa), tots qua­tre meda­llis­tes en l’esta­tal d’Ourense, a més de Berta Segura (400 m) i Elvin Josué Cana­les (800 m). A tall anecdòtic, a Madrid es podrà veure en acció la bar­ce­lo­nina Sara Gallego, espe­ci­a­lista en 400 m tan­ques i que en aquesta ocasió exer­cirà com a lle­bre dels 800 m. Encara que sigui exer­cint aques­tes fun­ci­ons la cita madri­le­nya supo­sarà la rea­pa­rició de la recor­dista cata­lana després d’un 2023 mar­cat per lesi­ons, pri­mer als isquio­ti­bi­als i després al tur­mell.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.