Tennis

Fils elimina De Minaur en vuitens i Ruud i Tsitsipas passen fluix

El francès de 19 anys Art­hur Fils (16) ha pro­ta­go­nit­zat, tot just en l’últim par­tit d’una jor­nada del del Bar­ce­lona Open Banc Saba­dell que fins aquell moment era de resul­tats pre­vi­si­bles, la gran sor­presa dels vui­tens de final eli­mi­nant al botxí dime­cres de Rafa Nadal, l’aus­tralià Alex de Minaur (4): 7-5 i 6-2 en 1h34. El dei­xe­ble de Sergi Bru­guera ha tro­bat la fórmula i s’enfron­tarà demà diven­dres en els quarts de final al serbi Dusan Lajo­vic, diri­git des de fa anys per Josep Per­las, en un derbi d’entre­na­dors cata­lans.

El noruec Cas­per Ruud (3), tri­ple fina­lista de gran eslam i recent fina­lista a Mon­te­carlo, tor­neig en el qual va batre a Novak Djoko­vic en la semi­fi­nal, ha superat a l’aus­tralià Jor­dan Thomp­son (14) per 6-1 i 6-4 en 1h12 i se les heura en els quarts amb l’italià de 23 anys Mat­teo Arnaldi, que ha eli­mi­nat a l’argentí pro­ce­dent de laprèvia Marco Trun­ge­lliti per un con­tun­dent 6-3 i 6-0. Ruud ha estat infi­ni­ta­ment supe­rior en el pri­mer par­cial davant d’un rival que s’ha gua­nyat algun xiu­let per la seva acti­tud. Thomp­son ha millo­rat una mica en el segon set bus­cant amb el seu ser­vei el revés de Ruud però no n’ha fet prou. Ni de bon tros.

Tsit­si­pas va fort

En el dar­rer par­tit de la cen­tral, el grec i recent campió a Mon­te­carlo Ste­fa­nos Tsit­si­pas (5) ha superat a l’andalús Roberto Car­ballés, que s’ha avançat amb un break en el cinquè joc, però que ha aca­bat clau­di­cant per 7-5 i 6-3. el grec, que pre­senta can­di­da­tura de nou en el tor­neig en què va fer eclosió, se les heurà amb l’argentí Facundo Díaz, que ha eli­mi­nat a l’hon­garès Fabian Maroz­san (17) per 3-6, 6-3 i 6-1.

El cas­te­llo­nenc Roberto Bau­tista, per la seva banda, ha per­dut per 6.-4 i 6-3 con­tra el britànic Came­ron Nor­rie (12), que ha cele­brat el seu tri­omf 200 en el cir­cuit ATP. Curi­o­sa­ment, Bau­tista havia arri­bat a les 400 victòries amb el tri­omf ante­rior davant de l’italià Andrea Vavas­sori. El rival de Nor­rie en quarts serà l’argentí Tomas Etc­he­verry (13), que ha superat al nord-ame­ricà Bran­don Nakas­hima, que dilluns va fer fora del tor­neig al rus Andrei Rublev (2), per 3-6, 7-6 (5) i 6-4 en una marató de 3h10. També s’ha allar­gat molt el duel entre el mala­gueny Ale­jan­dro Davi­do­vich, que l’any pas­sat va caure en els quarts davant de Car­los Alca­raz, ha clau­di­cat davant de la regu­la­ri­tat del serbi Dusan Lajo­vic: 7-6 (10) 3-6 i 6-1. Els dos con­ten­dents van ser fina­lis­tes al Mas­ters 1.000 de Mon­te­carlo: Lajo­vic el 2019 i Davi­do­vich el 2022.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)