Tennis

Sinner venç Zverev amb autoritat i revalida el títol a l’obert d’Austràlia

Jan­nik Sin­ner, el pri­mer favo­rit i número 1 del ten­nis mun­dial, ha cele­brat amb la seva sobri­e­tat habi­tual i edu­cació excelsa un altre èxit de volada superant Ale­xan­der Zve­rev (2) per 6-3, 7-6 (4) i 6-3 en 2h42 en la final de l’obert d’Austràlia. L’italià reva­lida la corona a Mel­bourne i engreixa el seu currículum amb el ter­cer títol de gran eslam dels cinc últims que ha dis­pu­tats –Open dels EUA 2024– i manté la infal·libi­li­tat en les finals d’alta gra­du­ació amb tres de tres. Pro­fes­si­o­nal des del 2018, és el dinovè títol de la car­rera del ten­nista transalpí. La final ha reflec­tit la diferència entre un gran juga­dor i un ele­git pels Déus. Ara mateix, Sin­ner és ina­bas­ta­ble en pista dura.

El mirall de la sor­presa majúscula de Madi­son Keys dis­sabte en la final feme­nina des­tro­nant Aryna Saba­lenka no ha il·lumi­nat l’ale­many, que es queda per ter­cera vegada a les por­tes d’un major en la seva ter­cera final després d’haver clau­di­cat abans el 2020 en l’obert dels EUA con­tra el ja reti­rat Domi­nic Thiem, i l’any pas­sat a Roland Gar­ros davant de Car­los Alca­raz.

El duel entre Sin­ner (23 anys) el ban­de­rer de la gene­ració que ara domina el món perquè el big-three és en vies d’extinció defi­ni­tiva i Zve­rev (27 anys), un dels esten­dards del grup ante­rior de juga­dors que mai no van poder des­ban­car als tres tenors del ten­nis mun­dial, s’ha sal­dat amb un bon espec­ta­cle domi­nat per l’italià, supe­rior en els moments clau i que s’ha apo­de­rat del par­tit amb el seu revés estra­tosfèric i res­ta­des marca de la casa que han inti­mi­dat el seu opo­nent.A més, ha exhi­bit una gran rapi­desa de cames mal­grat que duia més hores en pista i elas­ti­ci­tat per defen­sar-se quan li ha cal­gut. Sin­ner no ha con­ce­dit cap pilota de rup­tura –ha gua­nyat un ele­vadíssim 84 % dels punts amb el pri­mer, 48/57, i un no menys remar­ca­ble 63% amb el segon: 24/38–i ha sege­llat la victòria amb dos tren­ca­ments (2/10).

El transalpí ha arren­cat amb un ace, ha gua­nyat el pri­mer joc en blanc i ha jugat amb sis pri­mers seguits els seus dos pri­mers torns de ser­vei. Una decla­ració d’inten­ci­ons. Zve­rev ha sal­vat dues pilo­tes de tren­ca­ment en el ter­cer joc (15-40) amb el seu gran ser­vei però en el vuitè ha clau­di­cat en la sisena opor­tu­ni­tat del seu rival, la segona en el joc. Amb 5-3, el número 1 no ha titu­be­jat (6-3). El 15-40 en con­tra en el ter­cer joc del segon acte posava con­tra les cor­des el teutó, que ha res­sor­git amb bons ser­veis i s’ha afer­rat al par­tit sense con­ce­dir cap pilota de rup­tura més en el segon set. Tam­poc n’ha tin­gut cap a favor i ha cai­gut amb el cap ben alt en un tie-break en què ha estat de pega quan Sin­ner ha fet el 5-4 amb la col·labo­ració de la cinta, que ha dei­xat una pilota morta al cos­tat de la xarxa. El defen­sor del títol no ha des­a­pro­fi­tat el regal i s’ha adju­di­cat el segon acte. La rúbrica a la seva supe­ri­o­ri­tat l’ha posat amb un segon break en el sisè joc del ter­cer set que ha estat defi­ni­tiu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)