El malastruc de Gonzalo
Lliga Asobal. Les proves mèdiques confirmen la ruptura del lligament encreuat anterior del genoll esquerre del porter del Barça, que no podrà tancar l’etapa blaugrana jugant sobre la pista
Gonzalo Pérez de Vargas no podrà tancar l’etapa al Barça jugant amb els seus companys sobre la pista. Les proves mèdiques efectuades ahir al matí van confirmar que el porter blaugrana té una ruptura del lligament encreuat anterior del genoll esquerre i haurà de passar per la sala d’operacions en els pròxims dies. Un cop se li hagi fet la intervenció, el club farà un nou comunicat amb el temps estimat de baixa. El procés de recuperació, en tot cas, s’allargarà més dels quatre mesos que li resten de contracte. A partir del juny, ja serà nou porter del Kiel. Un cruel final d’etapa per a un dels símbols del club blaugrana, amb cinc Champions al seu palmarès i format en el planter, quan hi va arribar des de Toledo el 2007, amb només setze anys.
Una mala caiguda després d’un salt intentant aturar un llançament d’Esteban Salinas, als vuit minuts de la segona part del partit de la lliga Asobal contra el Bidasoa, serà l’última acció en joc de Gonzalo amb el Barça. Amb el Palau en silenci, els crits de dolor van ressonar per tot el santuari blaugrana. Sense poder-se incorporar, l’excapità va haver d’abandonar la pista en braços de Dika Mem, Timothey N’Guessan i Luis Frade. Després del partit, el tècnic del Barça Carlos Ortega ja presagiava que la lesió seria de gravetat. “El vestidor està tocat perquè tots sabem que en Gonzalo és un jugador importantíssim que se’ns en va aquesta temporada. Si es confirmen els mals auguris, per desgràcia, no es podrà retirar des de la pista vestint la samarreta del Barça, que és el que es mereix i el que s’ha guanyat al cap de tants anys. Estem tristos per ell.” I hi va afegir en referència a la victòria per 32-30 després d’anar tota la primera meitat a remolc.“Si m’haguessin deixat escollir entre la victòria i la lesió de Gonzalo, sens dubte hauria escollit perdre i que en Gonzalo no es lesionés. Té mala pinta la lesió, però l’equip una vegada més ha tret el punt d’honor en el moment més complicat.”
L’aparició de Filip Saric
Sense Gonzalo en pista i amb 21-22 al marcador, Ortega va haver de fer entrar en joc al jove porter del planter de 20 anys Filip Saric, fill del llegendari Daniel Saric. El danès Emil Nielsen era dissabte fora de la convocatòria perquè el tècnic li havia donat descans davant un calendari que no dona treva. L’aparició de Filip va ser providencial. Va fer tres aturades gairebé consecutives quan l’equip basc amenaçava més que mai d’assaltar el Palau. Al final, va acreditar quatre intervencions (30% d’encert), amb un penal inclòs, que van resultar clau perquè la victòria es quedés al Palau. “M’he sentit molt a gust, molt còmode i amb confiança, que era el més important”, va dir el jove porter al final del partit.
La directiva blaugrana té ara la disjuntiva de si apostar pel jove Saric com a company de Nielsen d’aquí fins al final del curs, la possibilitat que per ara té més pes, o intentar fitxar un porter amb més experiència de forma temporal. Amb vista al curs vinent, el Barça ja té lligat a l’islandès Viktor Hallgrimsson (Wisla Plock) i per al 2026, quan Nielsen farà les maletes a Veszprém, tot sembla indicar que aterrarà al Palau el navarrès Sergey Hernández (Magdeburg).