Un estudi xifra en 1.034 milions l’impacte de la copa Amèrica
Un estudi de la Universitat de Barcelona i la Fundació Barcelona Capital Nàutica xifra en 1.034 milions d’euros l’impacte econòmic que va generar la 37acopa Amèrica de vela, que es va fer a Barcelona.
Segons aquest estudi, recollit per l’agència EFE, es van acumular 1,8 milions de visites en 59 dies en tots els llocs de l’esdeveniment, entre els quals s’inclouen 460.819 assistents que van ser a Barcelona específicament per presenciar la competició.
L’estudi també apunta que la copa Amèrica va crear l’equivalent a 12.872 llocs de treball i va generar 208,5 milions d’euros en ingressos fiscals, amb 1.367 milions d’euros de valor brut total de marca en els mitjans de comunicació associats a tots els esdeveniments de la regata.
L’audiència televisiva de 954 milions va suposar un creixement, respecte a l’edició anterior, del 37 % en l’audiència dedicada i del 235 % en les vistes totals a les xarxes socials, incloent 9,6 milions d’hores de visionat a YouTube. Aquestes xifres la converteixen en la més vista de la història.
Les dades són “enormement satisfactòries” pel CEO de la competició, Grant Dalton. “La 37a edició de la Copa Amèrica sempre serà recordada com una de les millors fins avui i una edició que ha continuat consolidant la força comercial i l’audiència de l’esdeveniment més important de la vela”, assegura Dalton.