Ciclisme

La Volta a Catalunya es presenta amb dues proves de referència mundial

La 104è edició masculina es farà del 24 al 30 de març i la 2a femenina del 6 al 8 de juny

La Volta a Cata­lu­nya, tant mas­cu­lina com feme­nina, s’han pre­sen­tat ofi­ci­al­ment a l’Ins­ti­tut Naci­o­nal d’Edu­cació Física (INEFC) de Bar­ce­lona amb la intenció de que siguin refe­rents mun­di­als. La prova mas­cu­lina arriba a la seva 104a edició i es dis­pu­tarà del 24 al 30 de març, men­tre que la feme­nina serà la 2a edició i es farà del 6 al 8 de juny. Han estat pre­sents nom­bro­ses auto­ri­tats, entre les quals el con­se­ller d’Esports de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya, Berni Álva­rez, i el pre­si­dent de la Volta Ciclista a Cata­lu­nya A.E., Rubèn Peris, que han estat acom­pa­nyats de David Escudé, dipu­tat dele­gat d’Esports de la Dipu­tació de Bar­ce­lona i regi­dor d’Esports de l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona; Mireia Bor­rego, regi­dora d’Esports i Joven­tut de l’Ajun­ta­ment de Sant Feliu de Guíxols; Noemi Llau­radó, pre­si­denta de la Dipu­tació de Tar­ra­gona; Jordi Mas­quef, dipu­tat d’Esports de la Dipu­tació de Girona, i Òscar Martínez, dipu­tat de Salut Pública i Esports de la Dipu­tació de Lleida.

Rubèn Peris ha des­ta­cat el moment dolç que viu l’esde­ve­ni­ment: “Podem dir amb orgull que venim d’un any històric. Aquesta tem­po­rada, bus­quem el relleu de dos vigents cam­pi­ons com Tadej Poga­car i Mari­anne Vos, dos ciclis­tes con­si­de­rats per molts dels millors de la història i que és un honor tenir-los en el nos­tre pal­marès. Vivim en una gran època per al ciclisme pro­fes­si­o­nal, i nosal­tres tenim la sort de comp­tar amb un esce­nari de luxe per apro­par-lo”. També ha comen­tat que: “Tenim la sort de comp­tar amb un esce­nari de luxe: Cata­lu­nya. Podem gau­dir d’un ter­ri­tori ric i variat.”

Ha tan­cat l’acte Berni Álva­rez que ha expli­cat: “La Volta és un esde­ve­ni­ment que sig­ni­fica molt. Els esde­ve­ni­ments espor­tius de màxim nivell és una de les peces claus del nos­tre esport 360”. També ha comen­tat: “Estem con­tents d’apos­tar-hi i també apos­tar per la con­tinuïtat de la Volta feme­nina en la seva segona edició”.

La 104è Volta a Cata­lu­nya ja està con­so­li­dada dins el calen­dari UCI World Tour, la pri­mera cate­go­ria mun­dial i tor­narà a reu­nir els millors equips i ciclis­tes mun­di­als. Des­taca la pre­sen­cia, per ter­cer any con­se­cu­tiu, de tres arri­ba­des en alt: La Molina, en la ter­cera etapa, Mont­ser­rat –on es torna després de 30 anys–, en la quarta i Que­ralt, en la sisena. Per quart any con­se­cu­tiu la prova s’ini­ciarà a Sant Feliu de Guíxols i com és tra­di­ci­o­nal fina­lit­zarà a Bar­ce­lona amb sis puja­des a l’Alt del Cas­tell de Montjuïc.

Entre els noms des­ta­cats d’aquesta edició està Jonas Vin­ge­ga­ard, doble gua­nya­dor del Tour, que farà el seu debut en la prova cata­lana. El danès del Team Visma va caure en la cin­quena etapa de la París-Niça de dijous i avui mateix s’ha reti­rat pels forts cops que va patir, però sense cap frac­tura.

Busca la con­so­li­dació

La Volta feme­nina bus­carà la con­so­li­dació en aquesta segona edició en que comp­tarà amb tres eta­pes. La prova s’ini­ciarà a El Perelló, i en la segona arri­barà l’alta mun­ta­nya. Es sor­tirà de Bagà i l’arri­bada serà en un alt de gran exigència, el Coll de Pal de cate­go­ria espe­cial i que es corona a 2.115 metres, després d’una etapa amb tres ports de mun­ta­nya. L’última etapa arri­barà a l’Avin­guda Maria Cris­tina de Bar­ce­lona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)