Tennis

La letona Semenistaja frena la progressió de la catalana Bolsova a la Bisbal

La pro­gressió excel·lent d’Ali­ona Bol­sova (535a de la WTA) en l’obert Inter­na­ci­o­nal femení Sol Gironès WTA 125 que es dis­puta al Club de Ten­nis La Bis­bal s’ha vist avui fre­nada per la con­sistència des del fons de la pista de la letona de 22 anys Darja Seme­nis­taja (165a de la WTA), que li ha remun­tat un set i s’ha plan­tat a la final de demà diu­menge: 5-7, 6-4 i 6-3. Seme­nis­taja jugarà pel títol (11 h) con­tra Dalma Galfi, que s’ha adju­di­cat el derbi hon­garès superant Panna Udvardy (8), la fina­lista del 2023, per un rela­ti­va­ment clar 6-0 i 7-5 en un duel en què la ven­ce­dora només ha cedit un ser­vei en tot el par­tit. Galfi ha atro­pe­llat Udvardy en el pri­mer acte i ha tan­cat el segon amb un break en el dar­rer joc.

Bol­sova, per la seva banda, ha gua­nyat un pri­mer set igua­lat en què el ser­vei ha estat una creu per a totes dues. La pala­fru­ge­llenca de fet, l’ha per­dut tres cops i ha sig­nat, per con­tra, qua­tre rup­tu­res que li han permès adju­di­car-se el pri­mer par­cial. El segon set se li ha com­pli­cat quan s’ha vist amb un break avall i la letona se l’ha endut per 6-4 i ha forçat el ter­cer par­cial, en el qual ha estat supe­rior i ha sig­nat tres rup­tu­res per només una de la cata­lana. Mal­grat el des­encís, gran tor­neig de Bol­sova, que a par­tir d’una invi­tació de l’orga­nit­zació perquè el seu rànquing no li per­me­tia acce­dir al qua­dre, s’ha plan­tat a les semi­fi­nals. El premi quant a rànquing en l’actu­a­lit­zació de dilluns serà un ascens de 129 posi­ci­ons que la situarà 406a de la WTA. La pala­fru­ge­llenca de 27 anys va arri­bar a ser la 88a del món el juliol de 2019.

Pel que fa al qua­dre de dobles, el títol se l’han endut la belga Magali Kem­pen i la txeca Anna siskova, que han acre­di­tat la seva con­dició de pri­me­res caps de sèrie i han der­ro­tat en la final a la letona Seme­nis­taja, que avui optava a tot, i la sèrbia Nina Sto­ja­no­vic per 7-6 (1) i 6-1.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)