Tennis

Ni Ruud ni Tsitsipas

Tennis. L’obert de Barcelona Banc Sabadell perd en els quarts els dos finalistes de l’any passat. Alcaraz, favorit principal, busca la final contra Fils

La jornada dels quarts de final al Real Club de Tennis Barcelona va ser més curta del previst. Perquè cap dels duels va arribar al tercer set, però sobretot perquè l’últim va ser un vist i no vist. Stefanos Tsitsipas, tercer cap de sèrie i que hauria aspirat a batre Carlos Alcaraz avui en semifinals, no va durar ni tres jocs, retirat per problemes lumbars. L’obert de Barcelona Banc Sabadell perdia els dos finalistes de l’edició anterior, perquè el primer de caure, tot i que competint, va ser el vigent campió, Casper Ruud, eliminat pel danès Holger Rune (6). Sense Ruud ni Tsitsipas, teòricament el camí és més planer per al principal favorit, Carlos Alcaraz, tot i que el francès Arthur Fils (7) està disposat a presentar batalla en la segona semifinal. La primera la jugaran Holger Rune i el rus Khatxanov.

Rune va sorprendre Casper Ruud, en un partit equilibrat que va començar amb el danès més inspirat. El vigent campió va anar reaccionant, però Rune es va mostrar sòlid en els moments clau (6-4 i 7-5). Karen Khatxanov va acabar amb l’aventura de del malagueny Alejandro Davidovich (6-4 i 7-5).

Alcaraz, sense brillar

Carlos Alcaraz (1) no està mostrant un to brillant i contundent, però va progressant. Se’n va sortir en els quarts de final contra Alex de Minaur (5) en 1h39 (7-5 i 6-3). El murcià es va endur el primer set tot i que va mostrar un joc irregular i el va haver de suar, en un intercanvi de trencaments que començava afavorint l’australià. En va trencar dos, però el màxim favorit va anar tornant les pilotes i, amb 6-5 a favor, va aprofitat la segona de set per guanyar-lo, en el tercer trencament. El segon set, a diferència del primer, va començar amb els jugadors defensant el seu servei. Fins al sisè joc, amb pressió per a De Minaur amb una doble falta prèvia al primer trencament del murcià (4-2) que, seguit d’un joc en blanc, encarrilava el partit. “He tingut alts i baixos en el primer set. En el segon, he estat més constant”, admetia després el murcià, que té com a últim obstacle per arribar a la final el francès Arthur Fils, que no va haver ni de suar perquè Tsitsipas va demanar assistència després del segon joc (perdia 0-2), va tornar i ni tan sols va acabar el tercer joc.

PRIMERA SEMIFINAL

Holger Rune sorprèn l’últim campió, Casper Ruud, i s’enfronta al rus Khatxanov

NI TRES JOCS

Tsitsipas es retira de seguida (0-2) i Arthur Fils arriba a les semifinals sense desgast

EL FAVORIT

Carlos Alcaraz no necessita brillar per desfer-se de l’australià De Minaur (7-5 i 6-3)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció