Ciclisme

Skjelmose supera Pogacar i Evenepoel a l’Amstel

Mischa Bredewold guanya la versió femenina de la cita inaugural del el tríptic de les Ardenes

Mattias Skjelmose (Lidl) guanya la 59a Amstel Gold Race, la cita que obre el tríptic de les Ardenes que completaran la Fletxa Valona i la Lieja-Bastogne-Lieja, la degana i el quart dels cinquens monuments. 256,5 quilòmetres amb tres ascensions al Cauberg; superant Tadej Pogacar (UAE) i Remco Evenepoel (Soudal) a la línia de meta

El campió del mon, segon en el seu debut a la París - Roubaix, torna a ser segon tot i quedar-se sol al davant a 42,5 km quan Julian Alaphilippe, que havia obert la veda dels atacs, s’enduia l’eslovè a roda però es veia incapaç de mantenir-li el ritme, en la primera cursa d’un dia en què un dels seus atacs marca de la casa no acaba amb èxit.

El vencedor de la Fletxa-Brabanzona divendres en la seva primera cursa de l’any, Remco Evenepoel, es desfeia de la resta de favorits al tercer intent i afrontava el penúltim pas pel Cauberg amb 22 segons de desavantatge amb Pogi, que sentia la campana amb un marge de 14 segons respecte el doble campió olímpic a París i Mattias Skjelmose, que havia marxat sol abans seguint el cap de cursa quan quedaven 31 quilòmetres.

Els tres corredors afrontaven els 8 darrers quilòmetres junts i Evenepoel estava a punt de deixar Pogacar. La resta de favortis rodaven a 50 segons i els tres del davant coronaven el Cauberg amb mig minut a manca d’1,2 km i amb Evenepoel al davant fins que a 200 metres llançava l’atac i els tres creuaven l’arribada en paral·lel, amb victòria pel danès nascut el 2000, que relleva Tom Pidcock al palmarès. Wou van Aert (Jumbo), segon divendres, era quart encapçalant el grup perseguidor a 34 segons

Mischa Bredewold (SD-Worx) s’imposava en l’11a edició de la cursa femenina, de Maastricht i Berg en Terblijt amb 157,4 km i 22 pujades que s’acabaria apuntant la fuga, amb la neerlandesa desempallegant-se de la resta d’escapades a 2,6 km per acabar. Les també neerlandeses Ellen van Dijk (Lidl) i Puck Pieterse (Fenix), segona i tercera a 7 segons.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)