Més esport

IVAN TIBAU

SECRETARI GENERAL DE L'ESPORT

“Al final, la gent dels clubs petarà”

És necessària una mani­fes­tació com la del dijous 19?
Trobo que sí. Els dipu­tats, no només els nos­tres, sinó de gai­rebé tots els par­tits cata­lans, fa dos anys que inten­ten can­viar cadas­cuna de les mesu­res que el PP ha anat apro­vant i que van direc­ta­ment con­tra l'espe­rit del nos­tre esport. Els viat­ges a Madrid i les reu­ni­ons han estat cons­tants, però mal­grat això, allà no ente­nen o no volen enten­dre en quina situ­ació dei­xa­ran l'esport si totes aques­tes mesu­res, com sem­bla, van enda­vant. Per això, és impor­tant que es visu­a­litzi el males­tar d'un sec­tor tan relle­vant de la soci­e­tat civil.
Amb els pre­ce­dents que hi ha, tot ple­gat ser­virà d'alguna cosa?
La veri­tat és que és com­pli­cat fer-se escol­tar davant d'aquest govern. Seria més fàcil si pro­testés tot Espa­nya que no pas una dis­se­tena part d'Espa­nya, que és Cata­lu­nya. En qual­se­vol cas, que­darà palès que hi ha un pro­blema greu, tot i que hi ha poques espe­ran­ces de can­vis nor­ma­tius men­tre hi hagi la majo­ria abso­luta
actual.
Quin és el greuge que farà més mal al nos­tre esport?
Això depèn. La llicència única farà mal a les fede­ra­ci­ons; la nova llei sobre l'impost de soci­e­tats, als clubs, i les ins­pec­ci­ons de tre­ball, als volun­ta­ris i moni­tors. Cada reforma, per si sola, no supo­sa­ria un gran des­as­tre, però és difícil que l'esport català les pugui resis­tir totes al mateix temps sense que hi hagi con­seqüències. Amb tota aquesta pressió, al final la gent que tre­ba­lla als clubs s'aixe­carà de la cadira i se n'anirà a casa.
Tan difícil és fer enten­dre això mateix al minis­tre José Igna­cio Wert i al secre­tari d'Estat per l'Esport, Miguel Car­de­nal?
No ente­nen la rellevància del tei­xit espor­tiu asso­ci­a­tiu i del volun­ta­risme en el sec­tor espor­tiu a Cata­lu­nya. A Cata­lu­nya no som els únics que pro­tes­tem, però som els que ho fem més perquè sabem el mal que ens farà tot això.
Fa molts anys que estem immer­sos en una crisi econòmica i quan la tem­pesta sem­blava que començava a amai­nar, ara ve aquesta lle­van­tada de Madrid...
Cer­ta­ment, enca­de­nem uns anys molt com­pli­cats i en puc donar fer per­so­nal­ment. Els clubs i les fede­ra­ci­ons s'han hagut d'arro­man­gar per con­ti­nuar ofe­rint els ser­vis a la gent i als nens perquè puguin con­ti­nuar fent esport. Amb tan­tes exigències, al final la gent petarà, per això s'orga­nitza un acte com el de dijous.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)