Més esport

Honda va fent els deures

Motociclisme. Pedrosa encapçala una taula de temps per primera vegada des de l'octubre i Márquez, que cau en la primera volta, es veu amb cor d'esprémer més la moto

A Assen les cur­ses són dis­sabte, i pel mig hi ha una qua­li­fi­cació, però en un cir­cuit de pilo­tatge, si en el segon lliure bats el rècord de la pista, és que la moto fun­ci­ona.

I no, no va ser cap Yamaha. Ni tan sols una Ducati, en un moment exu­be­rant. Va ser la dis­cu­tidíssima Honda RC213V, i en mans de Dani Pedrosa, que no s'enfi­lava a dalt de tot d'una taula de temps com­pleta des del 24 d'octu­bre pas­sat, quan va ser el més ràpid en el pri­mer i el ter­cer entre­na­ment lliure a Sepang. Ahir, Pedrosa va ser el millor en el còmput del dia, amb el premi de superar el vell rècord de posició pre­fe­rent de Casey Sto­ner (2012), que estava en 1:33.713. El català el va dei­xar en 1:33.450, però és que Márquez, Rossi i Ian­none també el van millo­rar.

Assen s'adapta com un guant al pilo­tatge de Pedrosa. Cir­cuit de fluir entre revolt i revolt, de llar­gues incli­na­ci­ons i can­vis de direcció, no seria en prin­cipi l'esce­nari ideal per a la brusca Honda, però ahir els japo­ne­sos van veure una escletxa de llum.

Pedrosa va pro­var de tot i més, i Márquez –sor­tida de pista i petita cai­guda en la pri­mera volta del dia– va assa­jar una com­bi­nació de xassís 2014 amb bas­cu­lant 2015 i un nou esca­pa­ment per miti­gar la violència de l'entrega de potència. Més tard, va pro­var tot el con­junt 2015 i va aca­bar el dia amb la con­fi­gu­ració ante­rior. També amb èxit estre­nava evo­lució de xassís Jorge Lorenzo (l'havien pro­vat a Motor­land), que va des­ti­nar la sessió del matí –domi­nada per Rossi– a convèncer-se que valia la pena fer el canvi, tot i els seus habi­tu­als renecs con­tra el com­post més dur que ha selec­ci­o­nat Brid­ges­tone.

Fins a Aleix Espar­garó (vuitè) arriba el bloc de pilots que sem­bla que s'estal­vi­a­ran la Q1. A par­tir d'aquí (Viñales i Pol inclo­sos), hi ha més incer­tesa.

Àlex Márquez va ser la gran sor­presa d'ahir. Amb el pneumàtic tou va fer un salt enda­vant espec­ta­cu­lar i va aca­bar cinquè, amb Tito Rabat vuitè –amb goma dura al dar­rere i bon ritme– i Àlex Rins novè.

És un bon inici, amb molta feina provant ajustaments, l'escapament i els pneumàtics sobre asfalt sec
Dani Pedrosa
Moto GP
1r Dani Pedrosa (Honda)
1:33.450
2n Marc Márquez (Honda)
a 0.139
3r Valentino Rossi (Yamaha)
a 0.202
4t Andrea Iannone (Ducati)
a 0.249
5è Cal Crutchlow (Honda)
a 0.284
6è Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 0.291
7è Andrea Dovizioso (Ducati)
a 0.394
Aleix Espargaró (Suzuki)
a 0.407
9è Danilo Petrucci (Ducati)
a 0.683
10è Maverick Viñales (Suzuki)
a 0.782
11è Pol Espargaró (Yamaha)
a 0.871
12è Yonny Hernández (Ducati)
a 0.956
13è Bradley Smith (Yamaha)
a 1.177
14è Scott Redding (Honda)
a 1.193
15è Stefan Bradl (Yamaha)
a 1.214
Moto 2
1r Johann Zarco (Kalex)
1:37.670
2n Simone Corsi (Kalex)
a 0.196
3r Sam Lowes (Speed Up)
a 0.208
4t Jonas Folger (Kalex)
a 0.278
Àlex Márquez (Kalex)
a 0.482
6è Xavier Simeon (Kalex)
a 0.490
7è Dominique Aegerter (Kalex)
a 0.535
Tito Rabat (Kalex)
a 0.602
Àlex Rins (Kalex)
a 0.605
10è Franco Morbidelli (Kalex)
a 0.620
11è Tom Luthi (Kalex)
a 0.652
12è Julián Simón (Speed Up)
a 0.743
13è Mika Kallio (Kalex)
a 0.768
14è Àxel Pons (Kalex)
a 0.915
25è Ricky Cardús (Tech 3)
a 1.155
Moto 3
1r Danny Kent (Honda)
1:42.362
2n Romano Fenati (KTM)
a 0.277
3r Jorge Navarro (Honda)
a 0.426
4t Fabio Quartararo (Honda)
a 0.692
5è Karel Hanika (KTM)
a 0.693
6è Niccolò Antonelli (Honda)
a 0.753
7è Efrén Vázquez (Honda)
a 0.800
8è John McPhee (Honda)
a 0.997
9è Enea Bastianini (Honda)
a 1.097
10è Miguel Oliveira (KTM)
a 1.148
11è Niklas Ajo (KTM)
a 1.181
12è Alexis Masbou (Honda)
a 1.222
13è Hiroki Ono (Honda)
a 1.239
14è Phillipp Oettl (KTM)
a 1.362
16è Isaac Viñales (Husqvarna)
a 1.497
El meu millor dia en Moto 2, millor en cada volta. Tinc confiança a la zona lenta, però he de millorar en els sectors més ràpids
Àlex Márquez
Tenim bon ritme amb goma usada i he disfrutat a dalt de la moto. Però només és un primer dia d'entrenament
Marc Márquez

Assen es passa als diumenges a partir del 2016

Adéu a 60 anys de tradició. El GP d'Holanda, l'únic GP del mundial que disputa les curses els dissabtes, s'homologarà amb la resta a partir del 2016. Les curses seran els diumenges a partir de l'any vinent. Les raons són comercials, ja que els organitzadors tenen un estudi que diu que vendran més entrades si fan les curses l'últim diumenge de juny i no l'últim dissabte.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)