Més esport

Honda va fent els deures

Motociclisme. Pedrosa encapçala una taula de temps per primera vegada des de l'octubre i Márquez, que cau en la primera volta, es veu amb cor d'esprémer més la moto

A Assen les curses són dissabte, i pel mig hi ha una qualificació, però en un circuit de pilotatge, si en el segon lliure bats el rècord de la pista, és que la moto funciona.

I no, no va ser cap Yamaha. Ni tan sols una Ducati, en un moment exuberant. Va ser la discutidíssima Honda RC213V, i en mans de Dani Pedrosa, que no s'enfilava a dalt de tot d'una taula de temps completa des del 24 d'octubre passat, quan va ser el més ràpid en el primer i el tercer entrenament lliure a Sepang. Ahir, Pedrosa va ser el millor en el còmput del dia, amb el premi de superar el vell rècord de posició preferent de Casey Stoner (2012), que estava en 1:33.713. El català el va deixar en 1:33.450, però és que Márquez, Rossi i Iannone també el van millorar.

Assen s'adapta com un guant al pilotatge de Pedrosa. Circuit de fluir entre revolt i revolt, de llargues inclinacions i canvis de direcció, no seria en principi l'escenari ideal per a la brusca Honda, però ahir els japonesos van veure una escletxa de llum.

Pedrosa va provar de tot i més, i Márquez –sortida de pista i petita caiguda en la primera volta del dia– va assajar una combinació de xassís 2014 amb basculant 2015 i un nou escapament per mitigar la violència de l'entrega de potència. Més tard, va provar tot el conjunt 2015 i va acabar el dia amb la configuració anterior. També amb èxit estrenava evolució de xassís Jorge Lorenzo (l'havien provat a Motorland), que va destinar la sessió del matí –dominada per Rossi– a convèncer-se que valia la pena fer el canvi, tot i els seus habituals renecs contra el compost més dur que ha seleccionat Bridgestone.

Fins a Aleix Espargaró (vuitè) arriba el bloc de pilots que sembla que s'estalviaran la Q1. A partir d'aquí (Viñales i Pol inclosos), hi ha més incertesa.

Àlex Márquez va ser la gran sorpresa d'ahir. Amb el pneumàtic tou va fer un salt endavant espectacular i va acabar cinquè, amb Tito Rabat vuitè –amb goma dura al darrere i bon ritme– i Àlex Rins novè.

És un bon inici, amb molta feina provant ajustaments, l'escapament i els pneumàtics sobre asfalt sec
Dani Pedrosa
Moto GP
1r Dani Pedrosa (Honda)
1:33.450
2n Marc Márquez (Honda)
a 0.139
3r Valentino Rossi (Yamaha)
a 0.202
4t Andrea Iannone (Ducati)
a 0.249
5è Cal Crutchlow (Honda)
a 0.284
6è Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 0.291
7è Andrea Dovizioso (Ducati)
a 0.394
Aleix Espargaró (Suzuki)
a 0.407
9è Danilo Petrucci (Ducati)
a 0.683
10è Maverick Viñales (Suzuki)
a 0.782
11è Pol Espargaró (Yamaha)
a 0.871
12è Yonny Hernández (Ducati)
a 0.956
13è Bradley Smith (Yamaha)
a 1.177
14è Scott Redding (Honda)
a 1.193
15è Stefan Bradl (Yamaha)
a 1.214
Moto 2
1r Johann Zarco (Kalex)
1:37.670
2n Simone Corsi (Kalex)
a 0.196
3r Sam Lowes (Speed Up)
a 0.208
4t Jonas Folger (Kalex)
a 0.278
Àlex Márquez (Kalex)
a 0.482
6è Xavier Simeon (Kalex)
a 0.490
7è Dominique Aegerter (Kalex)
a 0.535
Tito Rabat (Kalex)
a 0.602
Àlex Rins (Kalex)
a 0.605
10è Franco Morbidelli (Kalex)
a 0.620
11è Tom Luthi (Kalex)
a 0.652
12è Julián Simón (Speed Up)
a 0.743
13è Mika Kallio (Kalex)
a 0.768
14è Àxel Pons (Kalex)
a 0.915
25è Ricky Cardús (Tech 3)
a 1.155
Moto 3
1r Danny Kent (Honda)
1:42.362
2n Romano Fenati (KTM)
a 0.277
3r Jorge Navarro (Honda)
a 0.426
4t Fabio Quartararo (Honda)
a 0.692
5è Karel Hanika (KTM)
a 0.693
6è Niccolò Antonelli (Honda)
a 0.753
7è Efrén Vázquez (Honda)
a 0.800
8è John McPhee (Honda)
a 0.997
9è Enea Bastianini (Honda)
a 1.097
10è Miguel Oliveira (KTM)
a 1.148
11è Niklas Ajo (KTM)
a 1.181
12è Alexis Masbou (Honda)
a 1.222
13è Hiroki Ono (Honda)
a 1.239
14è Phillipp Oettl (KTM)
a 1.362
16è Isaac Viñales (Husqvarna)
a 1.497
El meu millor dia en Moto 2, millor en cada volta. Tinc confiança a la zona lenta, però he de millorar en els sectors més ràpids
Àlex Márquez
Tenim bon ritme amb goma usada i he disfrutat a dalt de la moto. Però només és un primer dia d'entrenament
Marc Márquez

Assen es passa als diumenges a partir del 2016

Adéu a 60 anys de tradició. El GP d'Holanda, l'únic GP del mundial que disputa les curses els dissabtes, s'homologarà amb la resta a partir del 2016. Les curses seran els diumenges a partir de l'any vinent. Les raons són comercials, ja que els organitzadors tenen un estudi que diu que vendran més entrades si fan les curses l'últim diumenge de juny i no l'últim dissabte.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)