Ciclisme

Ciclisme

Anar en bici com abans

La segona edició de la prova, que es farà el 30 d'abril, inclou una versió més curta de 125 quilòmetres que va de Girona al mar per pistes de terra

“Tu sorties amb la bicicleta i anaves per on fos: l'asfalt la pista, la muntanya...”, deia Oriol Sallent sobre l'emergent disciplina

El 30 d'abril, a pri­mera hora, es donarà la sor­tida des de Girona de la The Piri­n­e­xus Cha­llenge, la prova de 350 quilòmetres de recor­re­gut cir­cu­lar que s'ha de fer en un temps màxim de 20 hores i que, en l'edició del 2015, en la seva estrena, va tenir 56 par­ti­ci­pants que la van aca­bar. Jordi Pereira va ser el més ràpid, en 13h45, i qua­tre hores més tard van arri­bar els últims a com­ple­tar la volta que passa per la zona volcànica de la Gar­rotxa, els bos­cos del Ripollès, el pai­satge suau del Valles­pir, la plana empor­da­nesa des de la Jon­quera i un tram de la Costa Brava per enllaçar un altre cop amb la capi­tal giro­nina per les Gavar­res. “Res­pecte a l'any pas­sat hi hem inclòs més avi­tu­a­lla­ments i, l'equip de suport, és obli­ga­tori”, expo­sava Oriol Sallent, el direc­tor de la prova sobre les nove­tats que tindrà aquesta segona edició de la Piri­n­e­xus Cha­llenge, de la qual es vol poten­ciar el seu caràcter de repte. “Nosal­tres molt i, la gent que la va fer, encara més. Repe­tei­xen els punts d'etapa i ara tenim l'admi­nis­tració fran­cesa que també hi ha vol­gut entrar. En l'àmbit ins­ti­tu­ci­o­nal hi ha mol­tes ganes d'apos­tar-hi i n'estem molt con­tents”, afe­gia Sallent, sobre el grau de satis­facció de la pri­mera edició de la prova que segueix la ruta de Piri­n­e­xus i per la qual ja s'hi han ins­crit angle­sos, fran­ce­sos i bel­gues i que es pot fer de manera indi­vi­dual o per relleus.

Un tas­tet

“La mitja és cent per cent gra­vel. En la 350 la ter­cera part és asfalt des de Cam­pro­don. A Coll d'Ares fas algun tram de pista i tor­nes a l'asfalt. També va bé perquè 350 seria molt difícil”, apun­tava el direc­tor sobre la nove­tat d'aquest 2016, la Half P360 Gra­vel. Són 125 quilòmetres també cir­cu­lars i amb inici i fi a Girona. El recor­re­gut segueix el Ter fins a Tor­ro­e­lla de Montgrí i, allà, torna pel Piri­n­e­xus pas­sant per Calonge i Lla­gos­tera: “Arri­ben a Tor­ro­e­lla amb un avi­tu­a­lla­ment líquid i, a Calonge, un de sòlid. Estem mirant a Lla­gos­tera, si en posem un altre. I el con­cepte és molt sem­blant: una ciclo­tu­rista que manté la idea de bre­vet, excursió per­so­nal amb el lli­bret que se sege­lla... És la idea del dia en bici­cleta de la meva vida que me'l passo tot el dia peda­lant i faig 350 quilòmetres”, deia Oriol Sallent, que anima els prac­ti­cants del ciclisme a pro­var, també, l'emer­gent dis­ci­plina del gra­vel que recorda com ana­ven en bici abans, els avis: “Tu sor­ties amb la bici­cleta i ana­ves per on fos: l'asfalt la pista, la mun­ta­nya... Por­tes la bici a tot arreu. I cre­iem que hi ha molta gent que en té ganes perquè bar­reja poder fer més quilòmetres que amb la BTT, la posició és més còmoda... I al mateix temps no et poses per la car­re­tera sinó que vas per pista.”

Descomptes.
Els inscrits a la Pirinexus disposaran del 20 per cent de descompte en pneumàtics ‘gravel' a les botigues gironines que han arribat a un acord amb l'organització. “A Girona, Salt, Banyoles... Podem crear una xarxa de gent treballant per un esdeveniment que es veu poques vegades. El descompte el fan en pneumàtics a les mateixes botigues”, explicava el director de la prova. “A una bici de carretera li canvies el pneumàtic i li dones una funcionalitat nova. Oferim un descompte perquè la gent ho pugui provar”, argumentava Oriol Sallent.
350
quilòmetres
té la Pirinexus en la seva versió 360.
125
Half P360 Gravel.
La curta, cent per cent pista.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.