automobilisme
24 hores
Cinc-cents pilots en un radi de cinc quilòmetres
Motor. Les 24 Hores de Barcelona d'automobilisme, a Montmeló, i les 24 Hores de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes, a Lliçà d'Amunt, coincideixen aquest cap de setmana
Dues proves internacionals de resistència –sobre dues i quatre rodes– acoloriran la comarca del Vallès Oriental aquest cap de setmana. Dissabte al migdia, al Circuit de Barcelona-Catalunya, a Montmeló, arrencarà la 18a edició de les 24 Hores de Barcelona Trofeu Fermí Vélez d'automobilisme, amb 65 equips de fins a cinc pilots per vehicle. A les set del vespre –quan els cotxes ja hauran cobert el primer quart de la cursa–, al circuit no permanent de terra del Pinar de la Riera, a la veïna Lliçà d'Amunt, es donarà el tret de sortida a la 37a edició de les 24 Hores de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes Gran Premi Terranova CNC, amb 40 equips de quatre pilots, als quals cal afegir els nanos que a les 15 h disputaran els 90 minuts de resistència Joves Promeses. En total, prop de cinc-cents pilots en dos circuits ben diferents separats per tot just 5 quilòmetres, i amb horaris que es complementen. La temptació de “fer doblet”, doncs, serà inevitable entre els aficionats al motor.
Totes dues proves comparteixen la màgia de la resistència, per bé que, tal com va assenyalar l'analítica ment d'enginyer de Vicenç Aguilera, “tota la graella dels ciclomotors deu sumar tants cavalls com un sol dels GT”. El president del Circuit de Barcelona-Catalunya va participar ahir en la presentació conjunta de les dues curses de resistència al Museu Melcior Colet de Barcelona, presidida pel secretari general de l'Esport, Gerard Figueras, i amb la presència dels alcaldes de Montmeló i Lliçà d'Amunt, Antoni Guil i Ignasi Simón, respectivament, i els presidents dels respectius clubs organitzadors, el RACC i el Grup 24 Hores.
Patrimoni local
Les dues proves oferiran un atractiu programa de complement al voltant de la cursa i, encara millor, amb la possibilitat de combinar l'assistència als dos circuits, atès que els horaris ho fan possible. El Circuit de Barcelona-Catalunya permetrà visitar la línia de boxs una hora i mitja abans de l'inici de la cursa, i obrirà la zona Tapes GP, en l'últim revolt, amb música en directe a la nit. Al circuit de Lliçà d'Amunt hi haurà una zona lúdica i una fira. Cal destacar que el cartell de la cursa de ciclomotors l'ha dissenyat Andrea Martín, una alumna lliçanenca de sisè de primària, que va guanyar el concurs convocat per l'organització. Un fet que fa veure com la veterana cursa de motos de 50 cc és, en paraules de l'alcalde, “un patrimoni local”.
LA DADA
Francesc i Laia hi tornen, i Mena pensa en el Dakar
L'únic equip català de les 24 Hores de Barcelona l'encapçala Francesc Gutiérrez, l'únic pilot que ha disputat totes les edicions. El gironí ha competit els últims dos anys amb la pluricampiona d'enduro i trial femení Laia Sanz, i ara hi tornen, però amb el suport del pilot de Cerdanyola Jaume Font. “Ja hem patit prou corrent dos anys amb només dos pilots.” També van assistir a l'acte d'ahir les dues grans estrelles de les 24 Hores de Lliçà: Javi García Vico –el millor pilot català de motocròs de la història– i el pilot d'enduro Oriol Mena. El maresmenc va revelar que ha decidit “agafar el tren” dels raids, amb els ulls posats en el Dakar.