Arriba l'emoció del ral·licròs
Motor. La segona edició del Barcelona RX es disputa demà i diumenge al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb la participació, entre d'altres, de Solberg, Loeb i Albert Llovera
“Un esport no pot viure només de gràfics i estadístiques. Necessitem emocions. Som éssers sensitius i tot allò que genera una acció fora del normal ens atreu.” Jordi Roquer va identificar el dinàmic espectacle del ral·licròs –un seguit de mànigues curtes i intenses– com l'element fonamental de l'auge de l'especialitat, d'ençà que fa tres anys la FIA li va concedir la categoria de campionat del món.
El promotor del Barcelona RX va presentar ahir la segona edició de la cita catalana del mundial de ral·licròs, que es disputarà demà i diumenge en un circuit mixt a la zona de l'estadi del Circuit de Barcelona-Catalunya. Un escenari que ofereix una visibilitat immillorable per al públic –que, a més, té accés lliure al pàdoc– i que d'una revolada ha convertit el Barcelona RX en una de les tres millors curses del mundial pel que fa a l'ambient, frec a frec amb les veteranes cites d'Höljes, a Suècia, i Lohéac, a la Bretanya francesa. “Que en només un any hàgim assolit aquesta posició ens anima a consolidar la prova, conscients del recorregut que queda per fer”, va asseverar Roquer.
Pista ràpida i tècnica
L'acte va tenir lloc a la seu del RACC, amb la presència, entre d'altres, de l'alcalde de Montmeló, Antoni Guil –per bé que, segons va aclarir, el traçat del Barcelona RX cau dins del terme municipal de Granollers!–, i del president del Circuit de Barcelona-Catalunya, Vicenç Aguilera. La instal·lació vallesana aprofitarà la primera competició d'ençà que la setmana passada va complir 25 anys per celebrar l'efemèride, amb la gravació d'un programa especial de TV3, aquesta tarda, i, tot seguit, un sopar commemoratiu a la recta principal, al qual assistiran al voltant de 400 persones.
El circuit, de 1.133 metres (60% d'asfalt, 40% de terra), es manté igual, amb alguns retocs en el salt (per millorar-ne la seguretat) i un tractament especial en el paviment de terra, perquè no aixequi pols. “El circuit m'agrada. És més semblant a una pista de velocitat, i la part de terra és molt tècnica”, va destacar Petter Solberg, bicampió del món de ral·licròs i l'actual líder de la general. L'acompanyaven dos debutants, Sébastien Loeb, nou cops campió del món de ral·lis –ara compagina el ral·licròs i el Dakar–, i Albert Llovera. L'andorrà cobreix la quota de corredor local del Barcelona RX –“sóc pilot del RACC i la federació catalana i tinc el cor aquí”– i competirà per tercer cop aquest any en la categoria mitjana, RX Lites.