Ral·lis

ral·lis

ral·li Catalunya

Bo i encara millor

Motor. El RACC presenta la 52a edició del ral·li Catalunya, que manté l'estructura mixta i renova part del recorregut d'asfalt

L'entorn únic de la Costa Daurada acollirà entre el 13 i el 16 d'octubre la 52a edició del ral·li Catalunya. El RACC va presentar la prova ahir al vespre a la seva seu barcelonina refermant l'aposta pel format mixt –és l'única prova del mundial que combina trams de terra i d'asfalt– i també per la proximitat de la cursa per al públic, amb dues superespecials urbanes a Montjuïc i a Salou. En el vessant esportiu, el ral·li serà l'onzena i antepenúltima cita del campionat del món i, si res no es torça, el líder del mundial, el francès, Sébastien Ogier s'embutxacarà el quart títol mundial a Salou. El pilot de Volkswagen en farà prou amb un tercer lloc en cas de victòria del seu company, Andreas Mikkelsen, vencedor a Catalunya el 2016. Fa dos anys, Ogier ja havia sentenciat el seu segon títol amb la victòria a Catalunya.

Pel que fa al recorregut, el ral·li manté l'estructura habitual, amb una primera etapa de terra el divendres dia 14 i dues d'asfalt el dissabte i el diumenge. L'etapa de terra és igual que la de l'any passat amb un tram menys, el de Mora d'Ebre-Ascó, que s'ha descartat per les obres que es fan al parc eòlic. L'etapa de dissabte és totalment nova, perquè els anys anteriors es feia al Priorat. El Consell Comarcal ha sol·licitat aquest any que no hi passés la prova. El RACC l'ha portat cap a l'Alt Camp i el Baix Camp. Per substituir l'emblemàtica cruïlla del Molar hi haurà la de Mont-ral, al tram Alcover-Capafons. També s'hi han afegit la cruïlla d'Esblada a Querol i la d'Aiguaviva al Montmell. El tram de Terra Alta s'ha allargat tres quilòmetres al principi i s'ha creat una nova zona de públic a Vilalba dels Arcs.

Diumenge, l'últim tram serà la power stage, que dóna punts extres per al mundial. Serà el tram de Duesaigües i acabarà a les famoses rotondes del Coll de la Peixeta. Tant en l'etapa de divendres com en la de diumenge no hi haurà assistència. Com ja és habitual, els cotxes històrics de ral·li passaran entre les dues passades de les dues etapes d'asfalt i també en les superespecials de Montjuïc i Salou.

M-Sport m'ha ofert un Fiesta R2, i vull guanyar entre els cotxes de tracció davantera
Nil Solans
FORD FIESTA r2
Ara tenim un cotxe una mica millor i intentaré lluitar per la victòria, com cada any
Dani Sordo
HyundaI
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)