“Volem anar al mundial de Stock 1.000 amb Pinsach”
L'estendard d'ETG Racing és Xavi Pinsach. El pilot de Porqueres va començar el 2016 amb l'equip Targobank de Moto 2 en el FIM CEV, però van rescindir el contracte per falta de confiança amb l'equip i Pinsach va tornar al campionat d'Espanya, que ja havia guanyat el 2015.
Un pas enrere per fer-ne dos endavant. Ja ha acabat l'any en el mundial de Supersport amb els italians de Lorini, que volien que continués. Però el proper repte és anar al mundial de Stock 1.000 –mateix calendari que el de Superbikes, però restringit a Europa– amb ETG Racing.
“Amb ell hem de fer un pas endavant –explica Moncanut– i que faci el campionat d'Espanya com a entrenament i també el mundial de Stock 1.000 amb la nostra estructura, perquè anem a un equip extern, perdem la identitat. Crec que ho aconseguirem.”
El pilot, present en la conversa, avala la idea: “Jo els ho vaig proposar. Anar amb ells, que són com la meva família, tampoc no és el mateix que anar a un equip on ets un més. Aquí és casa meva i, com més m'hi pugui estar, millor.”
Capaços de fer-ho bé
Immediatament sorgeix la pregunta: serà capaç ETG Racing d'organitzar un equip capdavanter en l'àmbit mundial?: “També ens vam posar en el campionat d'Espanya i al cap d'un any el vam guanyar”, respon Moncanut sense dubtar. “Una altra cosa seria a Superbikes, on hi ha marques.” Però intervé Pinsach: “Fins i tot en aquest cas, també es podria fer, fitxant enginyers.” En la mateixa línia, Moncanut relativitza la falta d'experiència: “Quan Pinsach va fitxar per Targobank, ens deia que el nostre equip li donava cinquanta mil voltes en organització, en preparació...” I el pilot tanca el tema: “Aquí els mecànics són alumnes, però a la cursa els que manen són els tècnics i, per mi, els que tenim aquí són els millors.”
El projecte del mundial està enfocat a competir amb una Kawasaki i amb pneumàtics Pirelli pels vincles que té ETG Racing amb totes dues marques. A Pinsach ja li està bé: “Aquest any ha guanyat BMW en Stock 1.000 i Yamaha és força a prop. Però si poses la moto a punt, amb totes es pot anar ràpid. En el campionat d'Espanya del Supersport [2015] tothom anava amb Yamaha i Dunlop, i nosaltres amb Kawasaki i Pirelli, i vam guanyar.” Moncanut apunta una certa superioritat de Yamaha: “Però, com amb Pirelli, amb Kawasaki hi tenim una ascendència. I són campions del món de Superbikes, primer i segon. La moto ha de ser bona, però si el pilot és bo, fa més bona la moto.”
Pilotar i estudiar
Per Pinsach, pel fet de competir amb un equip de casa tot són avantatges: “Visc a un quart d'hora del taller de l'equip, em puc entrenar amb la Supermotard a Vic, fer motocròs a Bescanó o a Santa Coloma, en bici puc anar on vulgui, és perfecte.”
L'equip només ha posat una condició al pilot, explica Moncanut: “Ell és professional, cobrant poc, però ho és. Però si deixa d'estudiar, deixa de córrer amb nosaltres. És un pilot nostre, protegit de l'escola, i li portem la seva cursa. Però les motos duren el que duren i no vull que, com passa amb molts, quan s'acaben les motos han de demanar caritat.