Raid
Dakar 2017
Joan Pedrero, líder en diferit
El pilot català havia estat segon en la primera etapa, però el guanyador, Xavier de Soultrait, penalitza per excés de velocitat per no sortir primer avui
Al-Attiyah exhibeix el potencial de Toyota, davant de Pons i Roma
Joan Pedrero (Sherco) passarà a la història com el primer líder del Dakar 2017, tot i que la notícia li va arribar hores després que hagués acabat l'etapa en segon lloc, a només dos segons del francès Xavier de Soultrait, amb una Yamaha privada. Però De Soultrait, un pilot jove (28 anys) que disputa el seu quart Dakar i que l'any passat ja va deixar constància de la seva categoria quan, sent 13è, va abandonar a quatre etapes del final per avaria, va rebre una penalització d'un minut per excés de velocitat en una zona controlada per radar i va caure al desè lloc. Algunes fonts sostenien que havia penalitzat voluntàriament per no haver d'obrir pista avui (ho farà Pedrero), una possibilitat versemblant.
Sigui com sigui, Pedrero va fer una etapa sensacional amb una moto que, tot i ser oficial, millorada i ràpida, és modesta en comparació amb les KTM i Honda. El pilot de Canet de Mar era tercer en el control de pas intermedi i va ser el més ràpid en la segona meitat de l'etapa, però no prou per neutralitzar els 10 segons respecte a De Soultrait. Amb tot, el més significatiu és que per trobar diferències superiors als tres minuts s'ha d'anar al lloc 34 en moto i al 21 en cotxe.
La millor Honda va ser la de Ricky Brabec perquè el cap de files, Joan Barreda, va quedar aturat en un riu i va tardar uns segons a poder reprendre la marxa. El millor pilot de KTM va ser Sam Sunderland, amb Gerard Farrés i Ivan Cervantes ben situats.
Un tram llarg de ral·li
Primera especial més pròpia del mundial de ral·lis (91 km/h de mitjana) i resultat en consonància, amb Nasser Al-Attiyah (Toyota) deixant clar que els dies que tot sigui de peu a baix difícilment hi haurà qui el superi i la gran sorpresa, Xevi Pons, que va col·locar el Ford Ranger en segon lloc davant de Nani Roma-Àlex Haro (Toyota). Només ells i Carlos Sainz-Lucas Cruz (Peugeot) van aconseguir cedir menys d'un segon per quilòmetre a Al-Attiyah. Els 275 km d'especial d'avui seran del mateix estil.
El resultat, amb els tres Toyota oficials entre els cinc primers, també posa de manifest el potencial dels cotxes japonesos, com a mínim a poca altitud. En altitud (i mig Dakar es disputa a més de 3.000 m) està per veure.
I també una altra cosa és la fiabilitat. Ahir Al-Attiyah va acabar el tram amb el motor fumejant, possiblement per una fuita d'oli. A De Villiers ja li havia passat alguna cosa semblant en el tram de proves previ a la cursa. El mateix De Villiers va haver de remolcar Al-Attiyah ahir.