ETG Racing, al mundial amb Xavi Pinsach i Ana Carrasco
‘Superbikes'. L'equip confirma que el gironí disputarà la categoria Superstock 1.000 i fitxa la pilot murciana, la més jove debutant en el mundial de Moto 3, per a la nova Supersport 300
L'equip gironí ETG Racing va confirmar ahir que desembarca en el mundial de superbikes amb dues motos, una Kawasaki ZX-10R de la categoria Superstock 1.000 per a Xavi Pinsach (Porqueres, 1996) i una Kawasaki Ninja 300 per a Ana Carrasco (Cehegín, Múrcia, 1997) en la nova categoria Supersport 300, que ha tingut molt bona acollida i ja compta amb 35 inscrits, inclosa Carrasco.
Pinsach serà el pilot estrella de l'equip, que, tot i que efectuarà el debut en l'àmbit internacional, s'ho planteja amb ambicions a l'altura del seu pilot. Pinsach, campió de Supersport 600 en el CEV 2015, va tenir un inici del 2016 difícil, amb la mala experiència a l'equip Targobank durant les primeres curses del FIM CEV, que es va redreçar més endavant amb el retorn al CEV amb la moto campiona el 2015 –en què va tornar a guanyar curses– i amb el triomf en les 24 hores de Catalunya.
Ràpida i mediàtica
Però la gran novetat és l'arribada d'Ana Carrasco. La pilot murciana, amb 46 grans premis disputats en la categoria de Moto 3 i dues aparicions en els punts (15a a Sepang i 8a a Xest, tot l'any 2013). El vuitè lloc de la cursa de clausura, amb 17 anys acabats de fer, és el millor resultat d'una pilot de l'Estat espanyol en el mundial. Carrasco també havia estat la pilot més jove que debutava en el mundial de motociclisme, amb 16 anys. Abans havia obtingut bons resultats en els diversos campionats estatals i va debutar en el CEV l'any 2011 als 14 anys. Les caigudes i lesions la van perseguir durant l'any 2015, la seva tercera temporada a Moto 3, i li van costar no trobar equip per l'any passat, en què es va haver de refugiar en el FIM CEV per disputar el campionat amb dos equips que no li van oferir material prou competitiu. Justament allà va coincidir amb Pinsach en les curses que va disputar amb Targobank.
Amb ETG Racing Carrasco tindrà l'oportunitat de reivindicar-se com a pilot. “És un projecte molt il·lusionant, ja que tant l'equip com jo ens sentim capaços de lluitar pel campionat. Ja tinc ganes de començar a conèixer la moto i l'equip. Confio molt en ETG Racing, en la seva experiència, la seva imatge i les ganes de competir que tenen”, deia ahir Carrasco en un comunicat.
El mundial de totes dues categories consta de nou reunions i començarà el 2 d'abril a Motorland. La categoria Superstock 1.000 té fins ara 32 inscrits.