Automobilisme
Ral·li de clàssics
El RACC aposta pels clàssics
Motor. El club organitza aquest cap de setmana el primer ral·li Catalunya Històric
Il·lusió va ser la paraula més sentida ahir a la tarda a la seu del RACC, en la presentació del primer ral·li Catalunya Històric Trofeu Dues Catalunyes. No n'hi havia per a menys, atès que és la primera prova organitzada pel club català en l'àmbit dels vehicles clàssics (fabricats entre el 1947 i el 1986). “Era un deute que teníem pendent”, va confessar el president del RACC, Josep Mateu, que divendres serà un dels 52 pilots que prendran la sortida des de la plaça de la Catedral, a partir de les 15 h. Faran nit a Santa Coloma de Farners –la base del ral·li– i l'endemà aniran cap a Perpinyà. Havent dinat, tornaran a Barcelona i al vespre arribaran al parc del Fòrum.
Pel camí hauran fet quinze trams de regularitat –amb carretera tancada–, incloent-hi dos circuits (Barcelona-Catalunya i Osona, a Vic), amb un recorregut lineal, com els d'abans. D'aquesta manera, el primer Catalunya Històric rememorarà el ral·li de les Dues Catalunyes, que el club organitzava als anys seixanta. Com indica el seu nom, la prova agermanava les capitals de Catalunya i de la Catalunya Nord, Barcelona i Perpinyà. La intenció del RACC, però, és anar variant el format periòdicament per tal de retre homenatge a altres proves històriques del club, que es va estrenar amb la I Copa Catalunya l'any 1908.
Entre els participants destaquen Antonio Zanini (Talbot Lotus), Víctor Sagi (Porsche 911), Carles Beltran (Porsche 904), Xavier Piña (Ford Escort Mk2) i l'equip Seat Cotxes Històrics, amb quatre autos (Fura i Ronda Crono, Bocanegra i 124 Sport).