Fórmula 1

fórmula 1

presentació

Ara ja va de debò

Fórmula 1. La posada de llarg de Toro Rosso i les primeres imatges dels nous Red Bull i Haas completen el període de presentacions dels equips. Avui tots comencen a rodar a Montmeló

Els tres equips que encara no havien mos­trat les seves armes per al mun­dial de F-1 ho van fer ahir, la vigília del començament de la pre­tem­po­rada al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya. Red Bull es va limi­tar a difon­dre'n un vídeo; Haas va publi­car fotos de l'assaig pre­li­mi­nar que va fer dis­sabte, al Cir­cuit, i Toro Rosso va esce­ni­fi­car la posada de llarg de l'STR12 al bell mig del car­rer de boxs.

Quin morro

De tots ells, el que des­per­tava més expec­tació era el Red Bull RB13. No deba­des, el regla­ment que ha entrat en vigor aquest any –amb cot­xes més amples, i ale­rons i difu­sor més grans– ha permès començar de cap i de nou al mag de l'aero­dinàmica, Adrian Newey. Val a dir que el cotxe mos­trat ahir encara es veia força verd pel que fa als detalls en els pon­tons, però si més no va reve­lar un morro ben ori­gi­nal, dotat d'una presa d'aire inèdita, que de segur que farà que els altres equips hi donin vol­tes. “El cotxe és molt agres­siu; tant de bo que sigui tan ràpid com sem­bla”, diu Max Vers­tap­pen, una impressió que com­par­teix el seu com­pany Daniel Ric­ci­ardo. L'RB13 munta el motor Renault, reba­te­jat TAG Heuer, com l'any pas­sat.

La diver­si­tat d'inter­pre­ta­ci­ons del nou regla­ment es va pale­sar quan l'equip B de la marca de begu­des va plan­tar l'STR12 davant la cor­rua de fotògrafs que l'espe­ra­ven i va reve­lar un morro arro­do­nit, de l'estil del Mer­ce­des, sense punta. El cotxe de Car­los Sainz i Daniil Kviat munta la mateixa mecànica Renault que el Red Bull i mos­tra una nova deco­ració de color blau elèctric, amb detalls pla­te­jats.

En canvi, el Haas VF-17 sí que ha seguit la via majo­ritària del morro en punta. L'equip nord-ame­ricà con­ti­nua amb la seva asso­ci­ació tècnica amb Fer­rari en el segon any en la cate­go­ria reina, amb Romain Gros­jean com a cap de files, acom­pa­nyat ara per Kevin Mag­nus­sen.

L'objectiu és fer el millor treball possible i que l'equip acabi més amunt que l'any passat
Daniil Kviat
toro rosso-renault
El cotxe és agressiu i sembla una millora respecte a l'any passat, que és el que volíem
Carlos Sainz
toro rosso-renault
Aquests cotxes realment fan la impressió de ser els més ràpids del món
Daniel Ricciardo
red bull-tag heuer
El cotxe és molt agressiu; tant de bo que això vulgui dir que també serà prou ràpid
Max Verstappen
red bull-tag heuer

El Circuit, a punt

Els delegats de seguretat de la F-1 i MotoGP, Charlie Whiting i Franco Uncini, van visitar el Circuit de Barcelona-Catalunya dijous passat, per donar el vistiplau a les obres que s'hi han fet al gener, pensades per compaginar millor les curses de dues i quatre rodes. El canvi més rellevant és la nova xicana de MotoGP, i la substitució de l'herba artificial en l'exterior d'alguns revolts per pianos desmuntables, que es trauran quan hi hagin de córrer les motos.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.