Ral·lis

De rècords i records

Ral·lis. Edició superlativa del Costa Brava, que comença avui a Girona amb una inscripció mai vista (160 equips) que inclou llegendes com François Delecour, Tony Carello o Maurizio Verini

Aquesta serà una edició del ral·li Costa Brava super­la­tiva, difícil de superar. En anys ante­ri­ors valia la pena entre­te­nir-se a des­ta­car les màqui­nes més espec­ta­cu­lars i els pilots més cone­guts que hi pre­nien part. Aquesta vegada són tan­tes les màqui­nes i els par­ti­ci­pants (160 equips) que és una obvi­e­tat. La llista d'ins­crits mareja. Dels 84 del 2016 (35 en velo­ci­tat) i els 102 (36 en velo­ci­tat) es passa a 160, una xifra que situa la cursa al nivell de les lle­gendàries d'Europa. A més, entre equips de velo­ci­tat (72) i Legend (37) –nove­tat d'aquest any, amb vehi­cles simi­lars als de velo­ci­tat–, la cursa con­tra el cronòmetre és majo­ritària sobre la regu­la­ri­tat, menys espec­ta­cu­lar per al públic, al qual només pot atu­rar la pre­visió de pluja.

De les màqui­nes, el mos­trari és enorme per vari­e­tat i quan­ti­tat, però no hi fal­ten els Lan­cia Stra­tos, 037 i Delta, els Ford Sierra Cosworth, BMW M3, totes les vari­ants pos­si­bles de Porsche 911 i Ford Escort, BMW 2002, Opel Manta i Ascona, Audi Quat­tro (fins i tot un S1 curt), R-5 Turbo i altres vehi­cles més exòtics i també més moderns. Dels pilots, l'estre­lla és François Dele­cour, que encara dis­puta ral·lis del mun­dial amb vehi­cles GT (Porsche 911 i 124 Abarth), però també Mau­ri­zio Verini, Tony Care­llo (aquests dos, gua­nya­dors del Costa Brava i excam­pi­ons d'Europa), Sal­va­dor Cañellas (amb el Seat 124 rèplica del que va fer podi a Mon­te­carlo el 1977), Lucky o Erik Comas, per exem­ple. No tots ocu­pa­ran les pri­me­res posi­ci­ons, a les quals aspi­ren els espe­ci­a­lis­tes euro­peus com Mats Myr­sell, Val­ter Jen­sen, Chris­tophe Vai­son, Serge Cazaux, Lucio Da Zanche, el fin­landès Sil­vasti i els millors espa­nyols (Xesús Fer­reiro, Daniel Alonso o Ander Arana).

La reper­cussió inter­na­ci­o­nal –el Costa Brava és el pri­mer ral·li dels nou que for­men el cam­pi­o­nat d'Europa– és la gran res­pon­sa­ble d'aquest crei­xe­ment. Dels 72 ins­crits en velo­ci­tat, 43 són estran­gers, 18 cata­lans i 11 de l'Estat espa­nyol.

El parc d'assistència es des­plaça de Fon­ta­jau a Domeny i la pri­mera etapa té un tram menys però tots dife­rents, men­tre que el parc tan­cat es manté a la Copa.

AVUI
Sortida (Girona, la Copa)
18.00
1. Sta. Coloma-Cladells (14,40 km)
19.15
2. St. Hilari-Osor (12,57 km)
19.43
3. Els Àngels (15,68 km)
20.41
Assistència (Domeny, 30')
21.26
Arribada (Girona, la Copa)
22.10
DEMÀ
Sortida (Girona, la Copa)
08.30
4. Osor 1 (12,23 km)
09.48
5. Collsaplana 1 (16,13 km)
10.15
6. Cladells 1 (14,20 km)
11.15
Assistència (Domeny, 20')
12.35
7. Osor 2 (12,23 km)
13.43
8. Collsaplana 2 (16,13 km)
14.10
9. Cladells 2 (14,20 km)
15.10
Assistència (Domeny, 20')
16.30
10. Osor 3 (12,23 km)
17.38
11. Collsaplana 3 (16,13 km)
18.05
Final ral·li (Girona, la Copa)
19.45

Més de vint guanyadors en una foto

Una vintena llarga de pilots i copilots que han guanyat alguna de les edicions del ral·li Costa Brava es faran una foto commemorativa de la seixanta-cinquena edició mitja hora abans que François Delecour surti. Entre els del segle XX hi haurà Joan Fernández, Manel Juncosa, Maurizio Verini, Tony Fassina, Rudy dal Pozzo, Tony Carello, Federico van der Hoeven, Derek Ringer, José Vicente Medina, Salvador Servià i Jordi Sabater, als quals s'afegiran un grup de guanyadors de les edicions puntuables per al campionat d'Espanya de ral·lis d'asfalt i també de les vàlides per a l'europeu d'històrics.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.