‘Lucky' i Gutiérrez, els herois
Ral·lis. L'italià revalida la victòria del 2016 en el Costa Brava després d'una gran lluita amb Delecour, però el quart lloc absolut del gironí, primer dels campionats d'Espanya i Catalunya, és espectacular
Luigi Battistoli i Fabrizia Pons (Lancia Delta HF Integrale) van guanyar el ral·li Costa Brava, el primer del campionat d'Europa d'històrics, en l'apartat de velocitat. Delecour-Savignoni, amb un Delta idèntic, havien dominat la primera etapa però en la segona, Lucky els va avançar en el sisè tram –posant rodes noves sempre que podia, això sí– i finalment el francès es va haver de retirar amb el canvi avariat, quan era segon. El podi el van completar l'expilot de F-1 Erik Comas (Lancia Stratos), a 1:37.2 i Lucio Da Zanche (Porsche 911), a 3:13.2, però la sorpresa del ral·li va ser el gironí Francesc Gutiérrez.
Amb un BMW M3 E36 de préstec i sense preparació, Gutiérrez i el seu copilot Àlex Garcia van fer un recital d'anar al límit, van guanyar les classificacions del campionat d'Espannya i de Catalunya i van enfilar-se fins al quart lloc absolut d'un ral·li on, a priori, difícilment podien pensar en un lloc entre els deu primers (de fet, va ser 12è en el primer tram). El seu escratx divendres a Els Àngels, i enmig d'una boira espessíssima que ja havia afectat el tram de Cladells, va ser memorable. Tant és així que el seu temps va ser revisat exhaustivament, un cop rere l'altre, buscant un error de cronometratge que no va existir. I és que el segon, Delecour, va cedir 23 segons en 15 km. Un sisè lloc en el delicat Collsaplana 2 i un cinquè a Osor 3 van rubricar un ral·li de valentia.
La cursa va fer honor a la seva fama de dura (boira divendres i una petita nevada dissabte a Collsaplana) i hi va haver 19 abandonaments en velocitat. A més de Gutiérrez, els catalans Martínez-Larrosa (BMW M3) van acabar novens i els gironins Nieva-Grau (Peugeot 106 GTI) van ser els millors amb diferència entre els vehicles de poca cilindrada.
En regularitat Gorroño-Oleaga (Ford Escort) i Perucca-Jiménez (Seat Ronda 2.0) van guanyar les dues categories del campionat d'Espanya i Domingo-Vilagrà (Porsche 911 Carrera) i Miró-Matavacas (Porsche 911 SC), les del de Catalunya.
Dissabte els trams es van omplir de públic delerós per gaudir de l'espectacle, amb el premi afegit dels equips de la categoria Legend, que no tenen classificació i que surten fer que els aficionats es diverteixin. Tant pel nivell de pilots com de màquines, el 65è Costa Brava ha estat, de molt, el més brillant de l'etapa com a ral·li d'històrics. Abans de la sortida, divendres, uns quants dels seus guanyadors es van fer una foto commemorativa a davant del podi de sortida.