Pinsach i ETG, repte global
Motor. El pilot de Porqueres inicia avui a Motorland el mundial de Stock 1000, en el qual debuten ell i l'equip gironí, amb l'ambició de puntuar regularment
De pilots gironins en campionats del món de motociclisme n'hi ha hagut uns quants, en disciplines diverses d'asfalt i de terra, i fins i tot amb victòries internacionals. Només cal pensar en Maverick Viñales, líder del mundial de MotoGP. Però el dia d'avui quedarà marcat com el del debut d'un pilot gironí amb un equip gironí en un campionat del món. Els protagonistes són Xavi Pinsach, ETG Racing i el campionat del món de Stock 1000, una categoria del mundial de Superbikes.
200 cavalls, 175 quilos
Pinsach, campió d'Espanya de Stock 600 l'any 2015, pilotarà una Kawasaki ZX 10R, la moto més nombrosa de la graella (12 de les 33 motos ho són), una màquina potent (200 cavalls) però pesant (175 quilos). Per comparar, una MotoGP pesa 157 quilos i supera els 240 cavalls, però és en el xassís (lliure), els frens i les possibilitats d'ajustaments electrònics per on venen les diferències. Per comparar, l'any passat a Motorland les millors Superbikes feien voltes ràpides en 1:41 de mitjana i les Stock 1.000 eren tres segons més lentes, al nivell de les Supersport (600 cc però també més lleugeres de pes).
Pinsach debuta en la categoria però també ho fa ETG Racing. La formació gironina descobreix el campionat, en el qual ha estat molt benvinguda. També han inscrit Ana Carrasco en la nova categoria Supersport 300, en què serà l'única dona.
Han tingut molt poc temps per provar la nova moto, que, de fet, va arribar a Girona fa menys de dues setmanes. Abans havien fet un test a Jerez amb una moto versió 2016 i pneumàtics Pirelli (obligatoris en el mundial) i un parell de sessions més a Almeria i Motorland, també amb la moto 2016 però pneumàtics Michelin (per al campionat d'Espanya). La moto 2017, només la van poder provar a Motorland la setmana passada, amb problemes de joventut (embragatge, canvi i electrònica).
Amb tot, és el canvi de gomes el que fa anar més de bòlit l'equip. “La moto demana una conducció diferent: amb els Michelin tens molt de grip i vas ràpid aprofitant la tracció, sense derrapar. Amb els Pirelli, si no derrapes no gires”, explica Pinsach, que marca objectius prudents d'entrada perquè sap que hi ha nou motos oficials o semioficials que, si no tenen problemes, haurien d'acabar sempre a davant seu.
Cinc fàbriques
Pata Yamaha, Althea BMW, Aruba.it Racing (Ducati), Nuova M2 Racing (Aprilia) i Puccetti Racing i Pedercini Racing (Kawasaki) tenen el suport de les fàbriques. Alguns pilots com ara Roberto Tamburini (Yamaha) i Jeremy Guarnoni (Kawa) tenen cinc i sis anys d'experiència entre Supersport i Stock 1000, amb victòries i podis. Amb menys experiència però també podis, Marco Faccani (BMW), l'expilot del CEV Max Scheib (Aprilia) o Toprak Razgatlioglu (Kawasaki), entre els oficials.