Fórmula 1

Entre el vermell i el platejat

Fórmula 1. Vettel i Ferrari encapçalen els mundials de pilots i constructors en arribar a la Xina, un circuit exigent on caldrà veure l'abast de la reacció de Hamilton i Mercedes

El mundial de F-1 arriba a la segona cita del curs, a la Xina, amb les classificacions generals de pilots i de constructors tenyides de vermell, en comptes del platejat omnipotent que hi havia des de feia tres anys. Una flor no fa estiu, però la victòria de Sebastian Vettel i Ferrari en l'arrencada del curs, fa quinze dies, a Austràlia, posa de manifest que alguna cosa ha canviat al capdavant del grup arran de l'entrada en vigor de la nova normativa tècnica. “Insisteixo, a Melbourne no teníem un cotxe tan ràpid com el Ferrari”, ha hagut de repetir una vegada i una altra Toto Wolff, el cap de Mercedes, d'ençà de la derrota de Lewis Hamilton als antípodes. Ves a saber si no és una manera de desviar l'atenció de l'error estratègic que va descavalcar el tricampió anglès del primer lloc.

Temps imprevisible

Val a dir, però, que el traçat semipermanent de la capital de Victòria no era prou representatiu per extrapolar-ne el resultat. Al contrari del modern circuit de Xangai, que presenta una recta interminable –1.170 metres–, per esprémer de gust els cavalls, i alguns revolts llargs, ràpids i enllaçats que posen l'accent en el rendiment aerodinàmic. Només el temps podria condicionar el veredicte de la pista, atès que es preveu que plogui en diferents moments del cap de setmana.

Tal vegada el temps imprevisible ajudarà Red Bull a recuperar una part del dèficit que l'RB13 va palesar davant del Ferrari i el Mercedes, a Melbourne. Tanmateix, potser ni ells mateixos esperen poder repetir el podi del 2016 a Xangai, assolit llavors per Daniil Kviat, encara no un mes abans que fos degradat a l'equip B, Toro Rosso, com a mostra d'agraïment pels serveis prestats. Amb tot, segur que Red Bull lluirà millor que no pas McLaren, que es prepara per patir de valent a la Xina. Les llargues rectes no tindran pietat d'un motor Honda que cedeix uns 100 CV als millors. És a dir, a Ferrari i Mercedes.

Els resultats mostren la realitat. Sabem que tenim molta feina a fer per arribar on volem
Fernando Alonso
mclaren-honda
És magnífic poder lluitar amb Vettel i amb Ferrari. És un pilot a qui sempre he respectat molt
Lewis Hamilton
mercedes
A la Xina tot comença de bell nou, amb el marcador a zero. El camí és encara molt llarg
Sebastian Vettel
ferrari

Giovinazzi repeteix

Antonio Giovinazzi tornarà a substituir el titular Pascal Wehrlein al volant del segon Sauber. L'alemany no acaba de fer net de la lesió d'esquena que arrossega des de mitjan gener –va bolcar en la cursa de campions, a Miami–, i dilluns l'equip suís va confirmar la seva baixa a Xangai. L'italià, de 23 anys, és el tercer pilot de Ferrari (proveïdor de motors de Sauber) i va acabar dotzè en el seu debut intempestiu a Melbourne, encara que no es va assabentar que correria fins dissabte al matí, la vigília de la cursa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)