Motociclisme

moto gp

Rivals per terra, mar i aire

Motociclisme. Moto GP s’entreveu cada cop menys previsible, amb quatre guanyadors, tres motos i nou pilots diferents en els podis de les set primeres curses, i alts i baixos entre els favorits

En l’era de Moto GP mai cinc pilots havien estat sepa­rats per tants pocs punts com ara (28). La dada és irre­fu­ta­ble, il·lus­tra com d’obert està el cam­pi­o­nat i és com­ple­men­tada amb dues més: qua­tre gua­nya­dors dife­rents en set cur­ses –també rècord en MotoGP, tot i que com­par­tit– i nou pilots dife­rents en el podi, una xifra que no es veia des del 2007. Per reblar-ho, són tres les motos dife­rents que han gua­nyat cur­ses (Yamaha, Honda i Ducati). La tor­nada dels ita­li­ans i de Suzuki ha apu­jat la com­pe­ti­ti­vi­tat del mun­dial, si bé la pèrdua de Mave­rick Viñales ha estat un cop dur per als japo­ne­sos, que aquest any no bri­llen.

Jus­ta­ment és Viñales qui lidera, però ja no sap si el seu rival prin­ci­pal ves­teix els colors d’Honda –al campió Márquez s’hi ha afe­git el revis­co­lat Pedrosa–, els seus matei­xos (Rossi) o va de ver­mell (Ducati). Qui s’atre­veix avui a des­car­tar un gat vell com Dovi­zi­oso? Dis­sabte li van pre­gun­tar a Viñales, vist com assu­mia que no resol­dria la incom­pa­ti­bi­li­tat de la M1 amb els com­pos­tos i les car­cas­ses noves de Mic­he­lin, si per la cursa seria un fan de Lorenzo, per si res­tava punts a les Honda. La seva res­posta va ser tan madura i rao­nada –“és que Lorenzo, encara que esti­gui a molts punts, també és rival”– com des­en­ca­mi­nada, perquè el seu aliat cir­cums­tan­cial va ser Dovi­zi­oso, que ja havia der­ro­tat el pilot de Roses a Muge­llo i que és, ara per ara, l’únic capaç de riva­lit­zar amb ell gua­nyant més d’una cursa, cosa que no es veia a Ducati des del dau­rat 2007 de Casey Sto­ner.

Rivals... i àrbi­tres

Amb els rivals apa­rei­xent per dreta i esquerra, per terra, mar i aire, el cam­pi­o­nat es torna impre­vi­si­ble. Posats a rei­vin­di­car la vari­e­tat, només cal recor­dar que Johann Zarco, amb la Yamaha ofi­cial 2016 de l’equip satèl·lit Tech 3, va ser can­di­dat al tri­omf a Le Mans, on va aca­bar segon. No llui­tarà pel títol, però pot arbi­trar-lo. Per tro­bar alguna cosa sem­blant s’ha de retro­ce­dir al 1998, quan entre els qua­tre pri­mers (Biaggi, Doo­han, Cri­villé i Checa) hi havia només 12 punts després de set cur­ses. D’això fa 20 anys, la cate­go­ria reina era 500 cc i el sol esment dels pro­ta­go­nis­tes ja denota un parell de salts gene­ra­ci­o­nals.

Moto GP
1r Marc Márquez (Honda) 1:44.071
2n Maverick Viñales (Yamaha) a 0.366
3r Jonas Folger (Yamaha) a 0.901
4t Dani Pedrosa (Honda) a 0.932
5è Aleix Espargaró (Aprilia) a 0.975
6è Cal Crutchlow (Honda) a 1.225
7è Johann Zarco (Yamaha) a 1.381
8è Scott Redding (Ducati) a 1.494
9è Tito Rabat (Honda) a 1.511
10è Valentino Rossi (Yamaha) a 1.564
11è Danilo Petrucci (Ducati) a 1.792
12è Jack Miller (Honda) a 1.826
13è Pol Espargaró (KTM) a 2.036
14è Andrea Iannone (Suzuki) a 2.059
15è Sam Lowes (Aprilia) a 2.318
16è Mika Kallio (KTM) a 2.334
17è Àlex Rins (KTM) a 2.419
18è Sylvain Guintoli (Suzuki) a 2.984

Viñales i Rossi discrepen

Mentre el català culpa Michelin del tobogan en què s’ha convertit la seva temporada, Rossi apunta a dins de l’equip i al xassís 2017. Interrogat sobre les raons que les Tech 3 (xassís 2016) acabessin a davant de les oficials, el català va ser taxatiu: “Ja vaig provar la M1 2016, i la 2017 va molt millor.” Opinió que no coincideix amb la de Rossi: “La moto del 2016 era molt més fàcil de pilotar, girava millor. Amb la d’aquest any hem perdut una mica en pas pels revolts i en velocitat d’entrada en els viratges, que eren l’essència de les Yamaha dels últims anys.” Novament, punts de vista diferents. “No sé què ha passat. L’únic que sé és que la nostra moto és bona, el problema no és la moto”, deia diumenge al final de la cursa, derivant la responsabilitat a Michelin.

Márquez domina i Yamaha millora

“Sí, demà en el test segur que acabo primer o segon”, va etzibar Maverick Viñales diumenge després d’haver acabat desè. Ironia? Desesperació? Sigui com sigui, Mack va ser premonitori. Segon, amb 1:44.437, un temps que ja és dues dècimes millor que el més ràpid que va fer en tot el cap de setmana (1:44.620 en la Q2). No va ser el més ràpid perquè Marc Márquez no hi va estar d’acord i amb dues voltes seguides millorant la de Viñales va aconseguir un 1:44.071 molt a prop de la pole de Pedrosa i millor que el seu registre en la Q2 (1:44.320). Márquez (82) i Viñales (81) van fer més voltes que ningú. Les Yamaha van provar dos models de xassís nous, un Viñales –que va fer el seu millor temps amb un carenat nou– i l’altre Rossi, i avui se’ls intercanviaran. L’equip es queda a Montmeló i ha anul·lat el dia de test privat que preveia fer demà a Montorland. La M1 2016 continua sent solvent i ahir Folger va ser tercer en unes condicions (35 graus a l’aire i 52 a l’asfalt) semblants a les de la cursa. A Suzuki va reaparèixer Àlex Rins (62 voltes), després de quatre curses absent per una lesió. A Aprilia van provar un escapament, però amb el motor antic perquè l’únic nou (Espargaró) es va trencar en cursa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.