“Abans anava a participar, ara vaig a competir”
Motor. Isidre Esteve presenta el Repsol Rally Team, el seu projecte esportiu en cotxe més ambiciós, que s’estrena aquest cap de setmana en la Baja Aragón, amb vista al pròxim Dakar
Un Isidre Esteve feliç com un nen la vigília de Reis va presentar ahir, a Barcelona, el seu programa esportiu d’enguany, que arrenca aquest cap de setmana en la Baja Aragón i culminarà en el Dakar del 2018, el mes de gener, amb una escala prèvia en el ral·li del Marroc, a l’octubre. El pilot d’Oliana ha bastit el Repsol Rally Team, el seu projecte més ambiciós d’ençà que va fer el salt als cotxes, el 2009, arran de la lesió medul·lar que va tenir dos anys abans, en un accident de moto en un ral·li tot terreny, a Andalusia. “Crec que podem ser competitius de veritat. Abans anava a participar, ara vaig a competir.”
Un cotxe més competitiu
Esteve no amaga la motivació que l’empeny en aquest nou repte. “La meva gran il·lusió és fer en cotxe el que vaig fer en moto, i aquest és el primer pas”, sentencia. En dues rodes, el corredor lleidatà va ser quart en el Dakar africà els anys 2001 i 2005, a més de vèncer en sis edicions de la Baja Aragón durant aquell període. “Crec que podem fer bons resultats; si no, no ho diria”, insisteix. I hi afegeix: “Hem de ser ambiciosos. El camí que enceto avui em permetrà ser competitiu un altre cop.”
En el projecte, el pilot del RACC manté el seu nucli dur: el copilot, el calongí Txema Villalobos, i el cap de mecànics, el llambillenc David Pigem, a més dels patrocinadors: Repsol, el principal; Onyx assegurances –la matriu, MGS, és al seu costat des del 2008–, i KH-7, que va desenvolupar el coixí intel·ligent que va fer possible el seu retorn al Dakar, el gener passat. L’estructura s’ha integrat dins de l’equip francès Sodicars, que fabrica un prototip derivat del BMW X6, amb mecànica 3.0 biturbo dièsel de 320 CV, 1.800 kg de pes (el mínim estipulat) i un canvi seqüencial Sadev de sis marxes.
La setmana passada Esteve va fer uns 200 quilòmetres de proves, a França. “És un altre món; es pot córrer molt més. És un cotxe per estar en el grup dels que poden guanyar especials en el Dakar, rere els cotxes oficials de fàbrica”, augura. La Baja serà la primera presa de contacte amb el cotxe en una competició. “El primer objectiu és fer quilòmetres, aprendre, divertir-nos, no cometre errades i créixer. Acabar la cursa serà un bon resultat; i si acabem sense ensurts, segur que serà en una bona posició.”
El tret de sortida del Dakar 2018
No és casualitat que l’estrena d’Isidre Esteve amb el nou equip s’esdevingui aquest cap de setmana en la Baja Aragón. La cursa de Terol, de 800 km, és el ral·li tot terreny més veterà –celebra la 34a edició– i important d’Europa i, d’un temps ençà, s’ha convertit en el tret de sortida oficiós cap al Dakar, per les dates en què es disputa i pel recorregut, tècnic i dur. N’és una prova la inscripció d’aquest any, amb 147 cotxes i buguis, 70 motos i quads i 13 camions. Entre els favorits del Dakar només hi falten els equips oficials Peugeot (cotxes) i KTM (motos). La resta hi són gairebé tots, incloent-hi un bon grapat de catalans. En cotxes, Nani Roma (Toyota Hilux) i Xevi Pons (Ford Ranger) seran els grans rivals de l’últim vencedor, Nasser al-Attiyah (Toyota Hilux), amb el permís de Mikko Hirvonen (Mini). El de Folgueroles té el rècord de victòries en la Baja, nou (quatre en moto i cinc en cotxe). En moto, l’equip oficial Honda fa córrer Joan Barreda, l’últim guanyador a Terol, i Michael Metge. S’enfrontaran, entre altres, a Joan Pedrero (Sherco) i l’equip murcià Himoinsa (KTM), que té quatre catalans: l’excampió del món d’enduro Ivan Cervantes, amb una moto tipus baja, Dani Oliveras i Marc Solà, amb motos de ral·li (més pesants), i Rosa Romero. No hi serà, però, Gerard Farrés, cinc cops vencedor i segon l’any passat, que es recupera d’una lesió al genoll.