Joan Barreda és qui ho té més clar
Motor. El de Castelló domina la Baja Aragón en moto, però en cotxe hi ha tres pilots en un grapat de segons
La Baja Aragón té amo, si més no en la categoria de motos. Joan Barreda va guanyar els dos sectors cronometrats d’ahir, de 133,78 i 216,92 km, i avantatja de 7:38 el seu company en l’equip Honda HRC, Michael Metge. El tercer és Joan Pedrero (Sherco), a 9:27, mentre que David Adrià ocupa una bona quarta posició amb la Yamaha privada de Pont Grup, a 12:15.
El pilot de Castelló ha temptejat el terreny en el primer sector, però en el segon ha reblat el clau i ha distanciat el seu company de més de set minuts. Per la seva banda, Ivan Cervantes (KTM) ha caigut i s’ha trencat una clavícula.
En cotxes, en canvi, les espases es mantenen enlaire, quan falta l’últim sector, de 184 km. Els Mini d’Orlando Terranova i Mikko Hirvonen han guanyat una especial per cap. El finlandès encapçala la general i l’argentí és tercer, a només 20.3 segons. Entremig hi ha Nasser Al-Attiyah (Toyota), a 10.2. Nani Roma (Toyota) ha punxat i és quart, però ja a gairebé sis minuts. Cal destacar el primer lloc de Joan Font (Toyota) en la categoria T2 (tot terreny de sèrie). Per la seva banda, Jordi Gaig (BMW Mini) va perdre una hora quan era l’onzè absolut.
El retorn de l’africà
Tres anys després de la seva última participació a la Baja, Josep M. Servià i Fina Roman hi han tornat, amb un bugui Herrator V8, construït a València per Javier Herrador. D’uns anys ençà, la parella catalana s’encarrega de traçar el recorregut de l’Africa Eco Race, però el cuquet de la competició no l’han perdut: “Si no hi tornàvem, no era per falta de ganes sinó de pressupost.” Només volen acabar, i ahir ocupaven la 27a posició absoluta.