Motociclisme

Moto GP

GP d'Àustria

Un ull posat en Ducati

Motociclisme. El doblet de les motos italianes el 2016 i el fet que el Red Bull Ring tingui la velocitat mitjana més alta faran que Honda i Yamaha estiguin atents

Per intel·ligència o per un cop de sort, Marc Márquez arriba a Spi­el­berg més líder del que era a Brno. Res defi­ni­tiu, ni de bon tros, però 14 punts són de bon apro­fi­tar, i més si vas amb els deu­res fets, com acre­dita el doblet d’HRC a Brno i el posi­tiu test de dilluns a la mateixa pista. Mave­rick Viñales con­ti­nua segon, però haurà de demos­trar a Àustria que el seu opti­misme està jus­ti­fi­cat, després d’haver admès a Brno que no sabia on havien per­dut el rumb i de recu­pe­rar-lo amb els ajus­ta­ments de Rossi. Fa només qua­tre cur­ses era líder amb 26 punts més que el segon, i 37 més que Márquez. I ara arriba el Red Bull Ring, esce­nari d’un doblet de Ducati l’any pas­sat. Dovi­zi­oso ja ha gua­nyat dues cur­ses i, si bé Jorge Lorenzo no acaba de treure el cap, Danilo Petrucci (un segon lloc i un ter­cer) es pot afe­gir a la llista d’àrbi­tres.

El campió de Cer­vera està en forma. Qua­tre podis con­se­cu­tius és una ratxa que no té cap pilot aquesta tem­po­rada (Rossi i Pedrosa n’han enllaçat tres) i si obté un ter­cer tri­omf seguit, el gest d’auto­ri­tat serà nota­ble.

Ducati espera el moment

Tor­nant als doblets, l’any 2016 Spi­el­berg va ser l’esce­nari d’un d’impre­vist, pro­ta­go­nit­zat per Ducati amb Ian­none i Dovi­zi­oso. No té una recta ina­ca­ba­ble com la d’Aus­tin, ni tan sols cap tram de prop de 1.000 metres com la majo­ria de cir­cuits del cam­pi­o­nat, però el Red Bull Ring de Spi­el­berg és una de les pis­tes on l’acce­le­ració és més relle­vant que la velo­ci­tat punta. A falta d’una recta on superar els 340 km/h, en té qua­tre –segui­des de fre­na­des impor­tants– que con­ver­tei­xen el puny del gas en un inter­rup­tor durant la major part de la volta. Si no fos així, amb rec­tes de només 600 metres no seria pos­si­ble tenir la velo­ci­tat mit­jana més alta del cam­pi­o­nat (182 km/h) quan la punta és una de les més bai­xes (313 km/h).

Pro­ba­ble­ment per això va ser pos­si­ble el doblet de Ducati –el pri­mer des del que van acon­se­guir Sto­ner i Capi­rossi a Austràlia 2007– i pro­ba­ble­ment per això con­fien en aquesta pista Jorge Lorenzo (un sol podi en tot l’any) i Andrea Dovi­zi­oso (que no ha ensu­mat el podi després de les dues victòries a Muge­llo i Cata­lu­nya). El pronòstic del temps és una vari­a­ble que ha anat aga­fant importància en les últi­mes hores: es pre­veu pluja avui, xàfecs demà i tem­pe­ra­tu­res bai­xes diu­menge, sense pluja.

En el test de Brno vam treballar per tenir més acceleració i que la moto s’aixequés menys, pensant en Àustria
Marc Márquez

LA DADA

182,4
km/h de mitjana
fan del Red Bull Ring el circuit més ràpid del mundial, davant de Phillip Island (176,5) i Mugello (174,2)
Confio que serem competitius des de l’inici. Pel resultat del 2016 estem entre els favorits, tot i que ara no tenim ales
Andrea Dovizioso
Tornar ràpid a la pista després d’un test és important. A Brno érem molt ràpids, ara mateix estic content amb la moto
Valentino Rossi
Espero un resultat millor que l’any passat. De fet, ja tenim una configuració de base per anar treballant
Dani Pedrosa
Si volem guanyar el títol hem de fer podis i per fer-ho hem de continuar amb les bones sensacions i buscar la victòria
Maverick Viñales
Arribo aquí millor que mai. Estic a punt d’aconseguir trobar la seguretat que tenia amb la meva moto anterior
Jorge Lorenzo

Jack Miller, a Pramac Ducati

L’equip Pramac Ducati va fer oficial ahir que Jack Miller (ara mateix pilot d’una de les Honda de Marc VDS) serà el company de Danilo Petrucci la temporada vinent. D’altra banda, a Moto3 el valencià de 16 anys Jaume Masià, quart classificat de la categoria en el FIM CEV, debutarà en el mundial pilotant la KTM que habitualment estava en mans del sud-africà Darryn Binder, lesionat en una mà.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.