Motociclisme

Moto GP

GP d'Àustria

L’equilibri de Dovizioso ordena el primer dia

Motociclisme. El pilot de Forli és el més ràpid a Àustria, en una jornada en la qual Viñales recupera sensacions i l’Honda de Pedrosa i Márquez brilla

El cir­cuit de Spi­el­berg és el més ràpid del cam­pi­o­nat i l’any pas­sat va veure el pri­mer doblet de Ducati en nou anys. És un traçat fet a mida per la velo­ci­tat de les bales ver­me­lles –la mit­jana de la volta supera els 182 km/h– i els pri­mers entre­na­ments del cap de set­mana, en sec, van tor­nar-ho a cons­ta­tar: Héctor Bar­berà (183,6 km/h) havia estat el més ràpid en la sessió mati­nal i Andrea Dovi­zi­oso (184,9 km/h), segon al matí, va ser-ho en la sessió del mig­dia.

Al cos­tat del com­por­ta­ment de les motos ita­li­a­nes, per sobre de totes la de Dovi­zi­oso, el més remar­ca­ble del diven­dres va ser la res­posta de Mave­rick Viñales a cavall de la Yamaha. El pilot de Roses, per­dut en les últi­mes cur­ses a causa dels can­vis de care­nat i de xassís en la M1, va que­dar-se a 0,2 de Dovi i, el més impor­tant, va “recu­pe­rar sen­sa­ci­ons”. “M’he sen­tit molt millor que a Brno. A còpia de fer can­vis hem arri­bat fins aquí i ara només vull poder man­te­nir aquesta base fins al final del cam­pi­o­nat.” Mave­rick, segon en la clas­si­fi­cació del mun­dial a 14 punts de Marc Márquez, va ser més de mig segon més ràpid que el seu com­pany d’equip Valen­tino Rossi, que va lle­var-se amb símpto­mes de refre­dat i que va aca­bar amb el tretzè millor temps del dia. Amb tot, avui no s’espera que plo­gui durant l’FP3 i l’italià podrà llui­tar per entrar entre els deu pri­mers i evi­tar el pas per la Q1.

Al box del Rep­sol Honda, nova jor­nada de tre­ball sòlid tant de Dani Pedrosa com de Márquez, ter­cer i setè, res­pec­ti­va­ment. No és el de Spi­el­berg un cir­cuit ama­ble per una moto precària en acce­le­ració –l’Honda ha millo­rat en aquest punt, si bé encara pateix–, però tots dos pilots van treure bones con­clu­si­ons en les dues ses­si­ons –en la pri­mera havien estat ter­cer i quart–. I, en tot cas, el sen­ti­ment no tenia res a veure amb el de fa un any, quan Márquez va aca­bar el pri­mer dia desè i Pedrosa el dinovè –el cer­verí, per exem­ple, no va calçar ahir goma tova per fer una volta ràpida i va ense­nyar un pri­mer ritme de cursa molt bo.

Més enllà dels cinc cap­da­van­ters del mun­dial, a remar­car la jor­nada de Pol Espar­garó a cavall de la KTM al cir­cuit de la marca austríaca. Clara­ment en alça, el vallesà va fre­gar el top-10 donant con­tinuïtat al crei­xe­ment i a les grans pres­ta­ci­ons que va tenir fa una set­mana a Brno.

La clau, més que la velocitat, serà el desgast del neumàtic. Estic content i sorprès amb les Honda
Andrea Dovizioso
Està tot molt ajustat, però és obvi que hem de fer canvis perquè no tenim una posada a punt ideal
Valentino Rossi
L’inici ha estat molt bo, però encara tenim feina a fer amb l’electrònica i amb l’acceleració, que aquí és fonamental
Maverick Viñales
Moto GP
1r. A. Dovizioso (Ducati)1:24.046
2n. M. Viñales (Yamaha)a 0.234
3r. D. Pedrosa (Honda)a 0.428
4t. J. Zarco (Yamaha)a 0.476
5è. J. Lorenzo (Ducati)a 0.570
6è. H. Barberà (Ducati)a 0.585
7è. M. Márquez (Honda)a 0.603
8è. C. Crutchlow (Honda)a 0.622
9è. A. Espargaró (Aprilia)a 0.680
10è. S. Redding (Ducati)a 0.719
11è. Á. Bautista (Ducati)a 0.734
12è. P. Espargaró (KTM)a 0.813
13è. V. Rossi (Yamaha)a 0.837
14è. L. Baz (Ducati)a 0.879
15è. D. Petrucci (Ducati)a 0.889
16è. J. Folger (Yamaha)a 0.946
17è. A. Iannone (Suzuki)a 1.172
18è. S. Lowes (Aprilia)a 1.224
19è. M. Kallio (KTM)a 1.274
22è. À. Rins (Suzuki)a 1.406
23è. T. Rabat (Honda)a 1.570
Moto 2
1r. F. Morbidelli (Kalex)1:30.211
2n. T. Luthi (Kalex)a 0.031
3r. M. Oliveira (KTM)a 0.183
4t. M. Pasini (Kalex)a 0.210
5è. I. Viñales (Kalex)a 0.262
6è. F. Quartararo (Kalex)a 0.333
7è. À. Márquez (Kalex)a 0.407
8è. F. Bagnaia(Kalex)a 0.491
16è. X. Vierge (Tech 3)a 0.977
20è. À. Pons (Kalex)a 1.142
25è. E. Pons (Kalex)a 1.416
Moto 3
1r. J. Mir (Honda)1:37.549
2n. A. Canet (Honda)a 0.354
3r. M. Ramírez (KTM)a 0.464
16è. A. Arenas (Mahindra)a 1.254
Hem de progressar en el ritme i en la gestió de l’electrònica, però en general estem satisfets
Dani Pedrosa
Hem millorat molt respecte a l’any passat. L’aleró integrat hi ajuda i hem avançat en acceleració
Marc Márquez
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.