Motociclisme

Marc Márquez

pilot Repsol Honda

“Ho havia de provar; si no, no hauria dormit tranquil”

Marc Márquez. Repsol Honda

“En l’última volta no he pen­sat en el cam­pi­o­nat. Ho havia de pro­var; si no, no hau­ria dor­mit tran­quil. Cada vegada sento la moto més meva i això em per­met fer aques­tes últi­mes vol­tes”, expli­cava Marc Márquez, que adme­tia que havia anat “al límit” en la part final. “Ho mires fre­da­ment i en l’últim revolt no s’avança gaire, i menys amb una MotoGP”. Márquez va expli­car que Dovi­zi­oso és un dels pilots amb qui té millor relació. “Però tots dos volem el títol i a la pista, amb res­pecte, avançaments al límit.”

La tem­pe­ra­tura

“Dis­sabte em sen­tia millor amb menys tem­pe­ra­tura [ahir, 45 graus a l’asfalt], avui la goma del dar­rere estava al límit i he patit molt en els últims revolts. L’últim ja ha estat el límit total, però sem­pre s’ha de pro­var. Gai­rebé he acon­se­guit avançar-lo però tot era molt just.”

Márquez insis­tia en el tema de les tem­pe­ra­tu­res: “Són igual per a tots, però aquests deu graus de més m’han per­ju­di­cat en la part final, que pen­sava que seria el meu punt fort. Però si dijous m’hagues­sin dit que seria segon dar­rere Dovi, ho hau­ria fir­mat.” I tor­nant al risc que havia assu­mit en l’última volta reblava: “Tal com està la cosa no pots estar pen­sant en el mun­dial, però crec que el resul­tat és bo.”

HRC ha regi­rat la situ­ació com un mitjó. “Avui hem fet un gran pas. Durant l’atu­rada vam millo­rar força, i en el test de Brno, una mica més. El més impor­tant és que fa diver­ses cur­ses que no bai­xem del podi.”

Márquez va expli­car que han fet molts can­vis: “Hem donat mol­tes vol­tes a la moto però també al meu pilo­tatge.” I va cele­brar que surt amb 45 punts de dues pis­tes que temia [Brno i Spi­el­berg]: “Hem pogut obrir una mica de forat amb les Yamaha, que seran ràpides en els cir­cuits que venen, però Dovi, sense fer soroll, sem­pre hi és. La Ducati va molt bé però la nos­tra moto té un bon nivell.”

Hi ha revolts on no es pot avançar però si tens Marc al darrere saps que ho intentarà. No he frenat, ell ha sortit llarg i gairebé ens hem tocat
Andrea Dovizioso
Em sorprèn que Ducati hagi guanyat amb el tou al darrere perquè jo m’he acabat el dur. M’hauria agradat tenir més tracció
Dani Pedrosa
Mai no havia vist derrapar tant la moto. És estrany, perquè Zarco podia accelerar més. Jo també em pregunto com ens guanyen les Tech 3
Maverick Viñales
Hem estat els únics que hem interpretat bé les gomes. Feia molt de temps que no guanyava en l’últim revolt
Andrea Dovizioso
Al matí hem fet un petit canvi i és part de l’èxit. Fer un podi havent passat per la Q1 i havent de remuntar és fantàstic
Dani Pedrosa
Em sento al màxim de cap i pilotatge, però la moto no va. Sent sisè no es pot lluitar pel títol. Honda accelera molt millor
Maverick Viñales
No és intel·ligent pensar en el títol quan acabes setè. És complicat perquè estem a 33 punts però també perquè patim en molts circuits
Valentino Rossi
Esperàvem ser més forts, però estressem massa la goma del darrere. Ducati i Honda van de pressa sense degradar-la
Valentino Rossi
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.