Motociclisme

moto gp

gp de la gran bretanya

En el pitjor moment

Márquez trenca el motor durant el Gran Premi de la Gran Bretanya, abandona la cursa i cedeix el lideratge a Dovizioso, que va aconseguir la quarta victòria de la temporada

Viñales va atacar l’italià però va acabar segon

L’extra­or­dinària feina de Marc Márquez en els entre­na­ments del Gran Premi de la Gran Bre­ta­nya –amb rècord del cir­cuit inclòs– se’n va anar en orris en tren­car-se el motor de la seva Honda durant la tret­zena volta de la cursa, quan estava llui­tant pels pri­mers llocs. El tub d’esca­pa­ment de la moto del campió del món va dei­xar anar, sob­ta­da­ment, molt de fum blanc, i uns ins­tants després Márquez es veia obli­gat a sor­tir del cir­cuit. L’ava­ria li va fer per­dre el lide­ratge del mun­dial en bene­fici d’Andrea Dovi­zi­oso (Ducati), que es va con­ver­tir en el pri­mer pilot que gua­nya qua­tre cur­ses aquesta tem­po­rada.

En la sor­tida, Valen­tino Rossi (Yamaha) va sor­pren­dre Márquez, que havia fet la posició pre­fe­rent, i es va situar pri­mer. L’estela dels dos pilots la van seguir Mave­rick Viñales (Yamaha) i Cal Crutch­low (Honda), però l’italià ja havia aga­fat un avan­tatge de qua­tre dècimes en el pri­mer pas per meta. El seu avan­tatge va aug­men­tar en les dues vol­tes següents, amb rècord en la segona. Viñales va evi­tar la sag­nia en la quarta volta, per bé que ningú va ser capaç de pren­dre el lide­ratge a l’italià. Entre el segon i el quart llocs, els can­vis eren més que habi­tu­als, però Rossi con­ser­vava, impertèrrit, la pri­mera posició.

En la cin­quena volta, Rossi tenia un marge d’un segon res­pecte del grup for­mat per Viñales, Márquez, Dovi­zi­oso i Crutch­low. El campió del món va pas­sar a l’atac en el desè gir, va fer la volta ràpida de la cursa (2:01.560) i va superar Dovi­zi­oso i Viñales per ini­ciar la per­se­cució de Rossi. Els afi­ci­o­nats es van que­dar amb les ganes de saber què hau­ria pas­sat, perquè tres vol­tes després Márquez tren­cava el motor i sumava el ter­cer zero de la tem­po­rada.

La com­petència per a Rossi, però, no s’aca­bava aquí. Li que­da­ven Crutch­low, Dovi­zi­oso i Viñales. L’italià con­ti­nu­ava líder, però final­ment va per­dre aquesta con­dició quan Dovi­zoso va llançar un segon atac a tres vol­tes del final. En pocs metres ja va aga­far avan­tatge, i per evi­tar que la diferència s’eixamplés, Viñales va superar Rossi i va inten­tar caçar-lo. Va ser en va. Mal­grat que es va obrir massa en el setzè revolt de l’última volta, Dovi­zi­oso no va donar cap opor­tu­ni­tat a Viñales, que final­ment va ser segon. Rossi, mal­grat lide­rar gai­rebé tota la cursa, es va haver de con­for­mar amb el ter­cer lloc en la seva cursa número 300 en la cate­go­ria reina del mun­dial.

LES DADES

50
podis
ja té Viñales en el mundial, 10 a Moto GP, 9 a Moto 2 i 31 a Moto 3.
4
victòries
ha obtingut Dovizioso aquesta temporada. Cap altre pilot n’ha aconseguit tantes.
35
punts
separen només el primer classificat, Dovizioso (183), del cinquè, Pedrosa (148).

Marc Márquez

Dominador dels dos primers dies, una avaria li va fer perdre el lideratge del mundial. Tercer zero del curs.

Àlex Rins

Va igualar el seu millor resultat a Moto GP amb el novè lloc i va sumar punts per quarta cursa aquesta temporada.

Aleix Espargaró

El dolor a causa d’una fissura en una costella el va obligar a retirar-se a només dues voltes del final.

Dani Pedrosa

Després d’uns entrenaments per oblidar, el setè lloc en cursa del vallesà és un botí prou bo.

Maverick Viñales

Amb una volta més hauria pogut lluitar pel triomf. Amb tot, va fer el seu millor resultat en les cinc últimes curses.

Tito Rabat

Penúltim de la graella, el pilot de Barcelona va millorar deu llocs la seva posició i va acabar dotzè.

Pol Espargaró

Va igualar el seu segon millor resultat del curs amb l’onzè lloc. Va tenir una caiguda després de creuar la meta.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)