Motor
Vocació de pal de paller
Motor. Les 24 Hores de Barcelona d’automobilisme tornen el protagonisme als equips de casa, aspirants al triomf absolut per primer cop des del 2009
Les 24 Hores de Barcelona Trofeu Fermí Vélez d’automobilisme enceten una nova era a partir de demà al migdia, quan arrencarà la dinovena edició al Circuit de Barcelona-Catalunya. La cursa es va fer internacional a partir del seu renaixement el 2011 –el 2010 no es va disputar–, una decisió estratègica que, d’una banda, va aconseguir que la prova remuntés el vol, però, de l’altra, va descavalcar els equips de casa del podi absolut. Aquest any el Circuit busca la quadratura del cercle: mantenir la internacionalització i afavorir els equips catalans.
La solució ha estat integrar les 24 Hores de Barcelona en el calendari de les noves 24H TCE Series, reservades a turismes i GT4. S’hi han inscrit 42 equips, dels quals tres són catalans i un valencià. El president del Circuit, Vicenç Aguilera, reconeix que la millora d’inscripció local encara és minsa –“volem arribar a tenir 15 o 20 equips, entre catalans i espanyols”–, però és un primer pas per refermar la vocació de la instal·lació vallesana com a “pal de paller” de l’esport del motor.
La marató de Laia Sanz
Dit i fet, amb el nou format almenys dos dels equips catalans, Monlau Repsol i Baporo KH-7 –tots dos amb Seat León TCR–, aspiren al triomf absolut, quan abans dominaven els potents GT3 estrangers. No debades, l’equip de l’escola barcelonina de mecànica de competició (Bajo, Cano, Smets i Pérez-Aicart) és segon de la general, després d’haver guanyat a Magny-Cours i Misano. A Montmeló se les hauran amb un bon grapat d’equips que no fan tot el campionat, entre els quals el més temible és el Baporo KH-7. El cap de files de l’equip de Vic és Francesc Gutiérrez, que no amaga que l’objectiu és guanyar. L’acompanyaran Joan Vinyes, Jaume Font –vencedor a Misano amb Monlau– i Laia Sanz. La participació de la corberenca mereix un punt i a part, ja que aquests dies és a França, corrent els Sis Dies d’Enduro, en moto. Demà, tan bon punt acabin els ISDE, conduirà cap a Montmeló, on arribarà al vespre, amb la cursa ja engegada. L’altre equip català és l’NM Racing de Nil Montserrat, que compartirà un Ginetta GT4 amb els joveníssims Ivan Pareras i Marc de Fulgencio, entre altres. Nil és el paradigma del nou rumb de les 24 Hores de Barcelona, ja que no hi ha participat des del 2009 –l’últim any d’àmbit “local”– i ara per fi hi torna, amb possibilitats de lluitar pel podi absolut.
Les 24 Hores fan doblet a Lliçà d’Amunt
Les 24 Hores de Barcelona tornen a oferir l’oportunitat de fer doblet, atès que aquest mateix cap de setmana també es disputen les 24 Hores de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes Gran Premi Barnasfalt, a la veïna Lliçà d’Amunt, a tot just 5 quilòmetres del Circuit. Oli en un llum, l’horari és del tot compatible, ja que la cursa al circuit de terra no permanent del Pinar de la Riera engega demà a les set de la tarda. La prova, organitzada pel Grup 24 Hores, arriba a la 38a edició, quatre dècades en què sempre s’hi ha defensat el catalanisme i la llengua catalana. Abans de la sortida s’enlairarà una estelada gegant i es retrà homenatge a Enric Saurí, mort en les passades 24 Hores de Motociclisme i col·laborador habitual de la prova. El gran favorit és l’equip del maresmenc Oriol Mena, vencedor els últims quatre anys i que el mes de gener que ve s’estrenarà en el Dakar.