Més motor

Motor

Vocació de pal de paller

Motor. Les 24 Hores de Barcelona d’automobilisme tornen el protagonisme als equips de casa, aspirants al triomf absolut per primer cop des del 2009

Les 24 Hores de Bar­ce­lona Tro­feu Fermí Vélez d’auto­mo­bi­lisme ence­ten una nova era a par­tir de demà al mig­dia, quan arren­carà la dino­vena edició al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya. La cursa es va fer inter­na­ci­o­nal a par­tir del seu renai­xe­ment el 2011 –el 2010 no es va dis­pu­tar–, una decisió estratègica que, d’una banda, va acon­se­guir que la prova remuntés el vol, però, de l’altra, va des­ca­val­car els equips de casa del podi abso­lut. Aquest any el Cir­cuit busca la qua­dra­tura del cer­cle: man­te­nir la inter­na­ci­o­na­lit­zació i afa­vo­rir els equips cata­lans.

La solució ha estat inte­grar les 24 Hores de Bar­ce­lona en el calen­dari de les noves 24H TCE Series, reser­va­des a turis­mes i GT4. S’hi han ins­crit 42 equips, dels quals tres són cata­lans i un valencià. El pre­si­dent del Cir­cuit, Vicenç Agui­lera, reco­neix que la millora d’ins­cripció local encara és minsa –“volem arri­bar a tenir 15 o 20 equips, entre cata­lans i espa­nyols”–, però és un pri­mer pas per refer­mar la vocació de la ins­tal·lació valle­sana com a “pal de paller” de l’esport del motor.

La marató de Laia Sanz

Dit i fet, amb el nou for­mat almenys dos dels equips cata­lans, Mon­lau Rep­sol i Baporo KH-7 –tots dos amb Seat León TCR–, aspi­ren al tri­omf abso­lut, quan abans domi­na­ven els potents GT3 estran­gers. No deba­des, l’equip de l’escola bar­ce­lo­nina de mecànica de com­pe­tició (Bajo, Cano, Smets i Pérez-Aicart) és segon de la gene­ral, després d’haver gua­nyat a Magny-Cours i Misano. A Mont­meló se les hau­ran amb un bon gra­pat d’equips que no fan tot el cam­pi­o­nat, entre els quals el més temi­ble és el Baporo KH-7. El cap de files de l’equip de Vic és Fran­cesc Gutiérrez, que no amaga que l’objec­tiu és gua­nyar. L’acom­pa­nya­ran Joan Vinyes, Jaume Font –ven­ce­dor a Misano amb Mon­lau– i Laia Sanz. La par­ti­ci­pació de la cor­be­renca mereix un punt i a part, ja que aquests dies és a França, cor­rent els Sis Dies d’Enduro, en moto. Demà, tan bon punt aca­bin els ISDE, con­duirà cap a Mont­meló, on arri­barà al ves­pre, amb la cursa ja enge­gada. L’altre equip català és l’NM Racing de Nil Mont­ser­rat, que com­par­tirà un Ginetta GT4 amb els joveníssims Ivan Pare­ras i Marc de Ful­gen­cio, entre altres. Nil és el para­digma del nou rumb de les 24 Hores de Bar­ce­lona, ja que no hi ha par­ti­ci­pat des del 2009 –l’últim any d’àmbit “local”– i ara per fi hi torna, amb pos­si­bi­li­tats de llui­tar pel podi abso­lut.

Les 24 Hores fan doblet a Lliçà d’Amunt

Les 24 Hores de Barcelona tornen a oferir l’oportunitat de fer doblet, atès que aquest mateix cap de setmana també es disputen les 24 Hores de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes Gran Premi Barnasfalt, a la veïna Lliçà d’Amunt, a tot just 5 quilòmetres del Circuit. Oli en un llum, l’horari és del tot compatible, ja que la cursa al circuit de terra no permanent del Pinar de la Riera engega demà a les set de la tarda. La prova, organitzada pel Grup 24 Hores, arriba a la 38a edició, quatre dècades en què sempre s’hi ha defensat el catalanisme i la llengua catalana. Abans de la sortida s’enlairarà una estelada gegant i es retrà homenatge a Enric Saurí, mort en les passades 24 Hores de Motociclisme i col·laborador habitual de la prova. El gran favorit és l’equip del maresmenc Oriol Mena, vencedor els últims quatre anys i que el mes de gener que ve s’estrenarà en el Dakar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)