El que costa és el que val
Fórmula 1. Ferrari es refà d’un divendres ben galdós i Vettel s’endú amb autoritat una posició preferent decisiva en el GP de Singapur, amb els dos Mercedes relegats a la tercera línia
“Ho has vist? Ens ho han copiat!” Un Sebastian Vettel accelerat per la descàrrega d’adrenalina de l’entrenament cronometrat encara va tenir prou esma per fixar-se en els nous deflectors laterals dels Red Bull, força semblants als que munta Ferrari des del començament del curs. El to burleta de l’autor de la posició preferent del GP de Singapur feia palès que no pretenia fer cap retret a l’equip de Milton Keynes; ben al contrari, atès que Max Verstappen i Daniel Ricciardo –segon i tercer a la graella, al davant de l’altre Ferrari, de Kimi Räikkönen– li poden fer un favor avui si aconsegueixen restar punts als Mercedes i, sobretot, al líder del mundial, Lewis Hamilton.
Els bòlids de l’estrella de tres puntes van ser els únics amb la mecànica alemanya que es van colar a la Q3 –igual que a Hongria, fa un mes i mig, on Ferrari va fer el doblet– i van quedar relegats a la tercera línia de la graella. L’últim cop que les dues fletxes de plata havien arrencat tan enrere també va ser a Singapur, fa dos anys, i el vencedor va ser Vettel, ja vestit de vermell. Hamilton va fer cinc cèntims del perquè de tot plegat: “És per com funciona el cotxe aquí. Va molt bé arreu, però no li agraden aquest tipus de circuits.” La distància entre eixos llarga del W08 genera més eficiència aerodinàmica, però fa l’auto menys àgil en traçats lents i revirats, com ara el circuit urbà nocturn del sud-est asiàtic.
Tota la nit treballant
Vettel no va poder contenir l’emoció quan va creuar la meta al final de la Q3. Havia rebaixat l’1:39.669 del primer intent –ja li hauria valgut la pole– fins a un inabastable 1:39.491. Tot i haver acaronat el mur sortint del dinovè dels 23 revolts, va avantatjar els Red Bull de més de tres dècimes. “Ha estat un cop fort, però és que havia d’anar a totes”, va justificar per ràdio, gairebé plorant. Era ben conscient que la posició preferent val el seu pes en or a Singapur (en les nou edicions anteriors, només dos cops no ha guanyat l’autor de la pole: el 2008, quan Felipe Massa va ser víctima de l’embolic a boxs provocat per una caòtica neutralització, i el 2012, quan Hamilton va trencar la caixa de canvis).
Per si això no fos prou, la quarta pole del curs de Ferrari –feia deu anys que no n’aconseguien tantes– va arribar l’endemà d’un divendres ben galdós, amb els cotxes vermells sense ritme i, fins i tot, una mica perduts. Els mecànics de l’equip italià van treballar des del final dels lliures, a les deu de la nit de divendres, fins a les set del matí d’ahir, hora local, per millorar la posada a punt dels SF70H, amb el suport del simulador de Maranello. L’esforç conjunt va endolcir el valor d’una pole decisiva i va fer venir les llàgrimes als ulls de Vettel. Si guanya avui recuperarà el lideratge del mundial.
ELS PROTAGONISTES
LA GRAELLA DE SORTIDA
1r | Sebastian Vettel (Ferrari) | 1:39.491 |
2n | Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) | 1:39.814 |
3r | Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) | 1:39.840 |
4t | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 1:40.069 |
5è | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1:40.126 |
6è | Valtteri Bottas (Mercedes) | 1:40.810 |
7è | Nico Hülkenberg (Renault) | 1:41.013 |
8è | Fernando Alonso (McLaren-Honda) | 1:41.179 |
9è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) | 1:41.398 |
10è | Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) | 1:42.056 |
11è | Jolyon Palmer (Renault) | 1:42.107 |
12è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 1:42.246 |
13è | Daniïl Kviat (Toro Rosso-Renault) | 1:42.338 |
14è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 1:42.760 |
15è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 1:43.883 |
16è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 1:43.756 |
17è | Felipe Massa (Williams-Mercedes) | 1:44.014 |
18è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 1:44.728 |
19è | Pascal Wehrlein (Sauber-Ferrari) | 1:45.059 |
20è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | 1:45.570* |
(*) Cinc llocs de penalització per haver substituït la caixa de canvis. | ||
Notícies
Dimarts,18 juny 2024