Motociclisme

moto gp

GP de l'Aragó

Venen revolts decisius

Motociclisme. El circuit de Motorland és el marc de l’últim gran premi abans que el campionat es traslladi al Pacífic, amb les tres curses en catorze dies. Márquez, Dovizioso i Viñales, en guàrdia

Els des­ni­vells del Motor­land d’Alcanyís dibui­xa­ran els últims revolts que els pilots han d’abor­dar abans de mar­xar de ruta cap al Pacífic i ento­mar en tres diu­men­ges con­se­cu­tius (del 15 al 29 d’octu­bre) les cur­ses de Motegi, Phi­llip Island i Sepang. És a dir, cap de set­mana deci­siu el que avui arrenca i que, de fet, va començar ahir amb el vis­ti­plau dels met­ges a Valen­tino Rossi per pren­dre part en la cursa de diu­menge si la seva capa­ci­tat de sofri­ment li per­met fer-ho amb una frac­tura de tíbia i peroné encara ten­dra, de menys de tres set­ma­nes.

Des­car­tat per aquest fet de la lluita pel títol, igual com tam­poc con­serva aspi­ra­ci­ons reals Dani Pedrosa, mal­grat que, excepte la d’Austràlia, les cur­ses que que­den són en traçats en què sem­pre s’hi ha tro­bat a gust, els resul­tats que es donin després de les 23 vol­tes als cinc mil metres mar­ca­ran l’apro­xi­mació amb la qual Marc Márquez, Andrea Dovi­zi­oso i Mave­rick Viñales podran (o hau­ran de) mesu­rar les seves ambi­ci­ons en les cur­ses transoceàniques.

Com­pen­sada la tren­ca­dissa de motor a Sil­vers­tone amb l’audaç avançament a Misano, en el calen­dari de Márquez aquest d’Alcanyís és un gran premi que té encer­clat com de botí gros. Perquè gau­deix sobre l’asfalt, perquè Cer­vera és a un parell d’hores i perquè la Honda –ho explica la història: qua­tre victòries en les set cur­ses que s’hi han cele­brat– sem­pre s’hi ha har­mo­nit­zat molt bé, amb les par­ti­cu­la­ri­tats de Motor­land. A més d’això, el defen­sor del títol és cons­ci­ent que, tot i l’estat actual del cam­pi­o­nat, tant el tarannà de Dovi­zi­oso com de la Ducati al cir­cuit de Terol no han estat mai prou com­pe­ti­tius. I que Viñales, quart l’any pas­sat amb la Suzuki i, sobre­tot, revis­co­lat i en pro­gressió ascen­dent en les últi­mes car­re­res, no només no pot fallar sinó que li con­vin­dria ser capaç de llui­tar per la victòria perquè de cinc en cinc i de diu­menge en diu­menge és com es perd un mun­dial igua­lat com el d’enguany.

Un nou esce­nari

Amb el cam­pi­o­nat de Moto 3 adju­di­cat a Joan Mir lle­vat d’un dal­ta­baix, és el títol de Moto 2 que ha aga­fat una nova embran­zida després de la cai­guda de Mor­bi­de­lli a Misano i la segona posició de Tho­mas Luthi. Sepa­rats només per nou punts, Àlex Márquez, com­pany d’equip de l’italià, es pre­senta com a jutge de l’esco­mesa.

L’objectiu és lluitar per la victòria, com a Misano. Anirem a totes, però sabem que una errada seria un desastre
Marc Márquez
És un circuit particular, però hem vist que enguany som competitius en totes les pistes. Lluitarem pel podi
Andrea Dovizioso
Moto GP
1r Marc Márquez (Honda) 199
2n Andrea Dovizioso (Ducati) 199
3r Maverick Viñales (Yamaha) 183
4t Valentino Rossi (Yamaha) 157
Dani Pedrosa (Honda) 150
6è Johann Zarco (Yamaha) 110
7è Danilo Petrucci (Ducati) 95
8è Cal Crutchlow (Honda) 92
9è Jorge Lorenzo (Ducati) 90
10è Jonas Folger (Yamaha) 84
14è Aleix Espargaró (Aprilia) 43
17è Pol Espargaró (KTM) 31
19è Àlex Rins (Suzuki) 27
20è Tito Rabat (Honda) 27
Moto 2
1r Franco Morbidelli (Kalex) 223
2n Thomas Luthi (Kalex) 214
3r Àlex Márquez (Kalex) 155
4t Miguel Oliveira (KTM) 141
12è Xavi Vierge (Tech 3) 56
20è Àxel Pons (Kalex) 17
26è Isaac Viñales (Kalex) 7
28è Ricky Cardús (KTM) 7
33è Èdgar Pons (Kalex) 2
Moto 3
1r Joan Mir (Honda) 246
2n Romano Fenati (Honda) 185
3r Aron Canet (Honda) 162
23è Albert Arenas (Mahindra) 14
A Misano vam fer un gran pas i estic convençut que aquí hi tornarem. És un dels meus circuits predilectes
Maverick Viñales
L’operació va anar bé i tenia al cap tornar a Motegi, però dia rere dia he anat millorant molt i ho vull intentar
Valentino Rossi

Barberà i Baldassarri, a l’equip de Sito

L’equip de Sito Pons va fer oficial ahir els fitxatges per a la temporada vinent del valencià Hèctor Barberà (1986) i de l’italià Lorenzo Baldassarri (1996). En el cas de l’actual pilot de l’equip Avintia, serà la seva tornada a la categoria mitjana del mundial després de vuit anys a Moto GP, mentre que Baldassarri, vuitè en el mundial de Moto 2 de l’any passat amb un triomf i un segon lloc inclosos, és actualment dissetè en el campionat (39 punts), amb dos quarts llocs (Rio Hondo i Montmeló) com a millors resultats. “Estem molt contents”, deia Sito Pons. “Amb Barberà lluitarem pel títol i Baldassarri és un pilot amb talent i que no comet errades.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)