A punt de fer 30 anys, Ott Tänak (Kärla, Estònia, 15-10-1987) ha estat una de les grans revelacions del curs, el primer pilot estonià que guanya en el mundial d’ençà del triomf de Markko Märtin en el ral·li Catalunya del 2004, l’últim amb la seu a Lloret de Mar. Tänak ha aconseguit dues victòries aquest any, tantes com el seu acreditat company i líder del mundial, Sébastien Ogier –“ha demostrat que és un dels millors”, assegura el tetracampió–, i el seu nom ja és a la llista de Toyota amb vista a l’any que ve.
Ha guanyat l’últim ral·li disputat, a Alemanya, tot d’asfalt. Això fa que l’hàgim de considerar el gran favorit en el Catalunya-Costa Daurada?
El gran favorit no, però estic segur que tenim una bona oportunitat. El principal objectiu és guanyar el campionat; els dos campionats, de fet, el de pilots i el de constructors. Si a més a més podem guanyar el ral·li, és clar que ho intentarem.
Li agrada, el ral·li Catalunya?
És únic perquè no n’hi ha cap altre que et permeti fer terra i asfalt el mateix cap de setmana. Això m’agrada, tot i que a la terra hem sortit força endavant i havíem d’intentar no perdre gaire temps respecte dels rivals que sortien més enrere. Després, les carreteres d’asfalt tarragonines són molt maques. Penso que a tots els pilots ens agraden força.
Abans de començar el curs, s’esperava fer un salt tan gran en la seva carrera i arribar a guanyar dos ral·lis?
L’any passat ja hi vam estar ben a prop un parell de cops. Aquest any, amb una mica més d’experiència, he pogut millorar prou per treure tot el suc de l’equip i el cotxe, i fer un altre pas endavant. La clau és que tenim un bon cotxe, molt competitiu. L’equip és molt fort, tothom treballa de valent. Per mi no ha estat cap sorpresa.
I ser capaç de seguir el ritme del seu company, Sébastien Ogier, l’ha sorprès?
Ha estat una bona referència per a mi. Està molt bé tenir-lo a l’equip, perquè ha arribat amb un bon bagatge de coneixements. I poder lluitar amb ell en les mateixes condicions –el mateix cotxe, els mateixos pneumàtics– és fantàstic. Sens dubte, és el millor company d’equip que pot tenir un pilot.
N’ha après molt, d’ell?
Hem passat una bona temporada junts. Al començament del curs m’hi fixava molt, en el que feia i com ho feia. Ara entenc com treballa. Per mi ha estat boníssim tenir-lo com a company.
Ja sap on correrà el curs que ve?
Crec que som bastant a prop de prendre la decisió.